مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان استان از هیچ فرد خاصی برای ریاست هیئت فوتبال جانبداری نمی‌کند گفت: در انتخاب رئیس هیئت‌ها کاملا بی‌طرف هستیم.

سعید ملکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک اظهار داشت: در سال جاری دوره چهار ساله ریاست روسای 12 هیئت از هیئت‌های ورزشی استان به پایان می‌رسد و اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی موظف است مجامع انتخابی این هیئت‌ها را بر اساس اساسنامه مجامع هیئت‌های ورزشی و در زمان خودشان برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های اسکی، وشو، نجات‌غریق، جانبازان و معلولان، فوتبال، ناشنوایان، شطرنج، هندبال، پزشکی، تیراندازی، قایقرانی و وزنه‌برداری 12 هیئتی هستند که مجامع انتخابی آن‌ها در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود، تصریح کرد: مجمع انتخابی این هیئت‌ها با همکاری امور مجامع اداره‌کل برگزار می‌شود که طی آن ثبت‌‌نام از علاقمندان با اطلاع‌رسانی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار صورت می‌گیرد و ظرف مدت یک هفته کمیته فنی تشکیل و اقدام به بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به برگزاری مجمع هیئت فوتبال گفت: اساسنامه مجمع هیئت فوتبال در مقایسه با سایر مجامع تفاوت‌های ویژه‌ای دارد که به منظور برگزاری هر چه بهتر و سالم‌تر این مجمع کمیته تخصصی تشکیل و تاکنون چندین جلسه برگزار کرده است.

ملکی با بیان اینکه این کمیته که متشکل از نماینده اداره‌کل ورزش و جوانان، دبیر وقت هیئت فوتبال و یک کارشناس است، کار بررسی شرایط و صلاحیت فنی و تخصصی نامزدها را بر عهده دارد، اظهار داشت: هفت نفر از نامزدهای ریاست هیئت فوتبال با مراجعه به هیئت علاقمندی خود را برای ریاست این پست اعلام کرده‌اند که پس از گزینش و بررسی صلاحیت توسط حراست اسامی آن‌ها برای برگزاری انتخابات اعلام خواهد شد.

وی از تلاش این اداره‌کلبرای برگزاری انتخاباتی سالم و بی‌حاشیه در تمامی مجامع خبر داد و تاکید کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان نظر خاصی به هیچ فرد و رشته خاص ندارد و هیچ فردی را برای هیچ کدام از هیئت‌ها معرفی نمی‌کند.

ملکی اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان همانند سایر اعضای مجمع تنها یک رأی دارد که این رأی خود را نیز با در نظر گرفتن صلاحیت‌های بهترین نامزد به داخل صندوق خواهد انداخت.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی امیدواریم این انتخابات نیز همانند انتخابات چهار سال گذشته در سلامت کامل و با رقابت سالم و شیرین نامزدها برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: فردی که به عنوان رئیس هیئت فوتبال انتخاب می‌شود باید تنها دغدغه‌اش رشد و پیشرفت فوتبال استان باشد و بتواند زمینه حضور تیم‌ استان در لیگ برتر کشور را فراهم سازد.

ملکی افزود: ورزش فوتبال یکی از پر طرفدارترین رشته‌های ورزشی در بین جوانان است و کسی که سکان هدایت این رشته را بر عهده می‌گیرد باید از توانایی لازم برخوردار باشد و به دور از هر گونه سطحی‌نگری موجب رشد این ورزش شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.