مانور پدافند غیرعامل سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ رییس سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: اولین مانور پدافند غیرعامل سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور كارشناسان شبكه پیش آگاهی و مراقبت محصولات كشاورزی فعال در شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین همزمان با سراسر كشور برگزار شد.

شهرام محمدی افزود: این مانور با همكاری معاونت توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی، مدیریت حفظ نباتات، مدیریت ترویج جهاد كشاورزی استان و مدیریت شهرستان های اردبیل نیر، نمین و سرعین و با حضور جمعی از كارشناسان عضو سازمان كه در طرح شبكه مراقبت و پیش آگاهی محصولات كشاورزی فعالیت دارند، انجام شد.

وی گفت: در طراحی این مانور به صورت فرضی 'بیماری جرب پودر سیب زمینی' به دلیل اهمیت زراعت این محصول در شهرستان های مذكور مورد توجه اعضای ستاد مانور قرار گرفت.

رییس ستاد پدافند غیرعامل سازمان نظام مهندسی استان اردبیل با اشاره به تشكیل شش تیم كاری در این مانور افزود: تیم های شناسایی و ارزیابی كننده اولیه، بازدید، آزمایشگاهی، قرنطینه، ارزیابی و هماهنگی با عضویت كارشناسان تشكیل و نسبت به بررسی اولیه، آزمایش و اعلام نتیجه و هشدارهای فنی لازم اقدام كردند.

محمدی همچنین گفت: این سازمان مانورهای مشابهی را جهت آشنایی كارشناسان سایر شهرستان ها و ایجاد آمادگی در برابر خطرات احتمالی برگزار می کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.