پنج هزار میلیارد تومان دربزرگترین بندرشمال کشورسرمایه گذاری شد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: از این میزان سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش دولتی و دو هزار میلیارد ریال بخش خصوصی است.

نعیمی با اشاره به افزایش روند تخلیه و بارگیری کالا در این بندر گفت: در شش ماهه نخست امسال یک میلیون و 954هزارو 647 تن کالا تخلیه و بار گیری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 43 درصد افزایش داشت.

وی ظرفیت سالانه بارگیری و تخلیه اسکله بند امیر آباد را حدود دو میلیون و 800 هزار تن بیان و تصریح کرد: با بهره برداری از چهار اسکله در حال ساخت این ظرفیت به حدود سه میلیون و 500 هزار تن افزایش می یابد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به وجود چندین طرح توسعه ای تولیدی/ خدماتی و رفاهی در دست اجرای این بندر اشاره و تصریح کرد: سیلوی دوم و سوم غلات با ظرفیت ذخیره سازی حدود 52 هزار تن، مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، نیروگاه چهار مگاواتی برق، کارخانه تولید کاغذ، کارخانه تولید محصولات فولادی، انبار پنج هزار تنی، ساختمان رفاهی وخدماتی، سردخانه و سورتینگ میوه از جمله طرح های در حال اجرای بندر امیر آباد است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.