فرمانده انتظامی کشور گفت: امنیت یک امر نسبی است که در اختیار خود افراد است و اگر می گوییم که امنیت مطلق وجود ندارد که انسان دارای قدرت اختیار است که می تواند جرم انجام دهد و امنیتی را بر هم بزند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر امروز در تالار همایش دانشگاه تهران در جمع محققان و پژوهشگران و همچنین گروهی از مقامات مسئول با اشاره به گفته ی حضرت علی که اساس جامعه امن، عدل و خصم است گفت: ما معتقدیم که امنیت عدالت را به همراه دارد و عدالت نیز در چهار چوبی موجب آبادانی می شود و همچنین قرآن کریم امنیت را بر چند محور میشناسد و مطرح می کند که بخش های اقتصادی و فرهنگی را می توان از آن یاد کرد.
وی در خصوص کاهش 10 درصدی قتل در کشور گفت: ما در میانگین های سالهای اخیر حدود 20 هزار قتل در سال داشته ایم که پیش بینی های صورت گرفته در سال جاری 1900 قتل را تخمین زده است که این کاهش 10 درصدی به خاطر طرح های امنیتی و مشارکت های مردمی در خصوص امنیت محله ها و در راستای آن استان ها بوده است که توانسته زمینه های ارتکاب قتل را در جامعه کاهش دهد.
*هر چه سکونتگاه جمعیتی بیشتر ، جرم بیشتر
فرمانده انتظامی کشور گفت:سکونتگاه یکی از زمینه هایی است که ارتکاب جرم را در افراد افزایش و کاهش می دهد به طوری که طبق تحقیقات و آمارهای بررسی شده 60 تا 70 درصد جرم در کشور مربوط به کلان شهرهای پر جمعیت است.
* مردم را در بلاتکلیفی قرار ندهید
وي در ادامه اظهار داشت:شاید به این دلیل حس همبستگی و یاری رسانی مردم به یکدیگر کاهش پیدا کرده که  خود را با درگیری در مسائل و مشکلات همديگر که از نمونه بارز آن می توان به قتل میدان کاج اشاره کرد درگیر نمی کنند ،زيرا  مشکلات و دغدغه هاي بسياري را  بعد از آن در پي دارد
* انتقادات و پیشنهادات و آغوش باز نیروی انتظامی
سردار احمدي مقدم افزود: اگر چه نمی توانیم ادعا کنیم که امنیت را به طور کامل در جامعه برقرار کرده ایم ولی می توانیم مدعی آن باشیم که پلیس آغوش خود را برای انتقادات و پیشنهادات سازنده مردم به ویژه اساتید دانشگاهی، پژوهشگران جامعه شناس و دانشجویان نواندیش باز کرده است،‌ که امیدواریم با بهره گیری از این پیشنهادات و انتقادات راه را برای امنیت هر چه بیشتر جامعه هموار کنیم.
*حمایت از حقوق بستری
وي يادآور شد:متاسفانه در جامعه دیده می شود که از حقوق کسانی که نوعی آسیب دیده ناهنجاری های اجتماعی هستند و خود را مکلف به یاری مردم می دانند كه مشاهده شده  قبل از حضور پلیس به صحنه خود به اقدامات موثری دست می زنند که شاید در این راه شهید و یا مجروح گردند ،حمایت نمی شوند.
فرمانده انتظامی کشور اضافه كرد:لازم به ذکر است که حقوق افرادی که به طور خالصانه و در لباسی مانند بسیج جلوه می کنند و کمک های شایانی را به نیروی انتظامی ارائه می دهند به خوبی رعایت نمی شود.
* متقاضیان تشنه و عملکرد مستقل  خودروسازان
وي افزود: امنیت خودروها و ویژگی های استاندارد آن یک حرکت دائمی است که خودروسازان موظف اند در این راستا حرکت کنند ولی متاسفانه متقاضیان تشنه ی دریافت خودرویشان شرایطی را ایجاد کردند که خودروساز مستقل از نیازهای دولتی و نظرات و پیشنهادات متقاضیان عمل کند.
سردار احمدی مقدم خاطر نشان كرد:البته ناگفته نماند پلیس در این امر متمرکز بوده و همچنین درخواست می کند که وزارت صنعت و تجارت نیز وظایف خود را به خوبی ایفا کند تا روند این اصلاح سازی با سرعت بیشتری پیش رود./ف
برچسب ها: قتل ، امنیت ، فرمانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار