معاون اجرایی سد گتوند گفت: در حال حاضر سه واحد نیروگاهی سد گتوند علیا آماده تولید است و در صورت نیاز وارد مدار تولید شبکه برق کشور می‏شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،محمدحسین معنوی‌فر اظهار داشت: در حال حاضر سه واحد نیروگاهی سد گتوند علیا در حال تولید انرژی برق و آبی است و هرزمانی که نیاز باشد تولید این سه واحد نیروگاهی وارد مدار برق کشور می‌شود.

وی با اشاره به تولید مستمر این واحدهای نیروگاهی تاکید کرد: از این واحدهای نیروگاهی تنها یکی به صورت مستمر در حال تولید است و اگر نیاز باشد و بر اساس احساس نیاز شبکه سراسری برق کشور دو واحد دیگر وارد مدار خواهند شد و تولید برق خواهند کرد.

 این مسئول با اشاره به میزان تولید این واحدهای نیروگاهی گفت: هرکدام از این واحدهای نیروگاهی توان تولید 250 مگاوات بر ساعت انرژی برق را دارند و به این دلیل با وارد مدار شدن هر سه واحد نیروگاهی 750 مگاوات بر ساعت توسط نیروگاه این سد تولید می‌شود.

معنوی‌فر با اشاره به اینکه برق این سد به سه منطقه تزریق می‌شود، متذکر شد: برق این سد به سه منطقه شوشتر، اهواز و دزفول تزریق می‌شود و در حال احداث خط انتقالی نیز به شبکه استان مرکزی هستیم که در صورت احداث و بر اساس نیاز این اقدام نیز انجام خواهد شد.

معاون اجرایی سد گتوند در پایان اذعان داشت: در صورتی که شبکه برق کشور وارد پیک مصرف شود مطمئناً این نیروگاه نقش اساسی در تامین انرژی برق آبی کشور خواهد داشت./س
برچسب ها: نیروگاه ، وارد ، مدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.