درحالی که تنها دو روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا زمان باقی مانده است، نظرسنجی ها از رقابت تنگاتنگ باراک اوباما رئیس جمهور و میت رامنی رقیب وی از حزب جمهوریخواه حکایت دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، طبق تازه ترین نظرسنجی انجام شده از سوی  ان بی سی ، وال استریت ژورنال که نتایج آن یکشنبه منتشر شد، اوباما با حمایت چهل هشت درصدی رأی دهندگان در برابر میت رامنی با چهل و هفت درصد حمایت، از وی پیشی گرفته است. در نظرسنجی صورت گرفته از سوی همین مرجع در دو هفته پیش ، هر دو این نامزدها در رقم چهل و هفت درصد متوقف مانده بودند.

نظرسنجی NBC/WSJ در تاریخ های یکم تا سوم نوامبر و از میان یک هزار و چهارصد و هفتاد و پنج رأی دهنده احتمالی صورت گرفت که چهارصد و چهل و سه نفر از آنان صرفا از طریق تلفن های همراه خود به این نظر سنجی پاسخ داده بودند.

این نتایج با توجه به نظرسنجی صورت گرفت از سوی واشنگتن پست - ای بی سی نیوز در همین روز، در واقع مشابه هم هستند. نظر سنجی واشنگتن پست - ای بی سی نیوز نشان ی دهد که هر دو نامزد در رقم چهل و هشت درصد متوقف شدند و امسال برای نخستین بار هر دو نامزد در میان مستقل ها هر کدام با کسب حمایت چهل و شش درصدی برابر هستند.

در کنار این دو نظرسنجی، دانشگاه جرج واشنگتن نیز یک نظرسنجی انجام داده است که براساس نتایج بدست آمده از آن ، هر دو نامزد رقم چهل هشت درصدی حمایت رای دهندگان را کسب کرده اند.این نظر سنجی نیز از بیست و نهم اکتبر تا یکم نوامبر و در مصاحبه با یک هزار نفر از رأی دهندگان احتمالی انجام شد.

اوباما و رامنی درست در دو روز باقی مانده به انتخابات روز سه شنبه، همه انرژی و منابع شان را بر چند ایالت انگشت شماری متمرکز کرده اند که هنوز تصمیم قطعی شان را درباره نامزد مورد علاقه شان اتخاذ نکرده اند تا بدین ترتیب نظر آنها را برای رفتن به پای صندوق های رأی و انتخاب رئیس جمهور جدید جلب کنند.
برچسب ها: اوباما ، رامنی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار