مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران نرخ کارمزد سال 91 مجاري عرضه اختصاصي سوخت را اعلام کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، جليل سالاري گفت : نرخ کارمزد جايگاه هاي عرضه بنزين معمولي ممتاز 190 ريال، درجه يک 155 ريال، درجه دو 130 ريال، درجه سه 110 ريال و خارج از طرح را 95 ريال اعلام کرد.

وي نرخ کارمزد جايگاه هاي اختصاصي عرضه بنزين سوپر ممتاز را 195 ريال، درجه يک 160 ريال، درجه دو 135 ريال، درجه سه 115 ريال و خارج از طرح را 100 ريال اعلام کرد.

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت : نرخ کارمزد مجاري عرضه اختصاصي سال 91 بنزين معمولي فروشندگي سکودار ممتاز 155 ريال، درجه يک 130 ريال، درجه دو 110 ريال، درجه سه 95 ريال و خارج از طرح 80 ريال خواهد بود.

به گزارش شانا، بقيه موارد نرخ کارمزد مجاري عرضه اختصاصي در سال 91 به اين شرح است:

1- نرخ کارمزد اعلام شده از آغاز سال 1391 (اول فروردين) قابل محاسبه و پرداخت است.

2- به منظور حمايت بيشتر از مجاري عرضه با فروش پايين، نرخ کارمزد پايه بنزين معمولي و سوپر براي تمام جايگاه ها (اعم از اختصاصي، سريع نصب و سيار) تا سقف 150 هزار ليتر در ماه (مجموع بنزين معمولي و سوپر) به ازاي هر ليتر 240 ريال و فروشندگي ها (اعم از سکودار، داخل اتاقک، متمرکز) تا سقف 150 هزار ليتر در ماه به ازاي هر ليتر 192 ريال تعيين شده است.

3- مازاد بر 150 هزار ليتر در ماه (مجموع فروش بنزين معمولي و سوپر) براي جايگاه هاي اختصاصي و فروشندگي هاي سکودار بر مبناي نرخ هاي درجه بندي و ساير نقاط عرضه بر اساس نرخ هاي تعيين شده قابل پرداخت خواهد بود.

4- جايگاه هاي ساحلي مانند ساير نقاط عرضه ساحلي که در قالب تعاوني هاي صيادي، سفاري و ... اداره مي شوند، تا سي ام مهر 91 بر مبناي نرخ کارمزد درجه دو جايگاه ها پرداخت و از اول آبان هزينه هاي توزيع خود را از مصرف کنندگان دريافت مي کنند که هزينه هاي اين گونه نقاط در کميته هاي سوخت استاني مطرح و نرخ مربوطه تعيين شد.

5- با توجه به ضرورت سوخت رساني به مصرف کنندگان در مناطق محروم، در صورتي که کل کارمزد ماهيانه جايگاه ها با اعمال بندهاي يک و دو کمتر از 22 ميليون و 500 هزار ريال و فروشندگي هاي سکودار کمتر از 18 ميليون و 750 هزار ريال باشد ، متمم کارمزد بر مبناي تفاوت کارمزد واقعي فروش و مبلغ ذکر شده به نقاط عرضه مذکور قابل پرداخت است. همچنين مبلغ متمم کارمزد فروشندگي هاي داخل اتاقک که ضرورت عملياتي آن ها از سوي مدير  منطقه موردتاييد است، معادل 4 ميليون و 375 هزار ريال در ماه تعيين شده است که از ابتداي سال جاري قابل محاسبه و پرداخت است.

6- با توجه به افزايش نرخ پايه بنزين براي مجاري عرضه که با فروش پايين روبروست ، انتظار مي رود مديران مناطق، پيگيري و اقدام لازم براي ارتقاي سطح کيفي اين گونه مجاري (تعويض تلمبه هاي قديمي، تعويض يو.پي.اس، نصب دوربين و ...) را پيگيري و اجرا کنند./عب
برچسب ها: سوخت ، عرضه ، کارمزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار