مدیر عامل شركت صدر فولاد لرستان گفت: راه اندازی صنعت ذوب در این استان با توجه به ایجاد و تامین برخی زیرساخت های اولیه، نیازمند تامین منابع مالی و تسهیلات بانكی است كه درغیر اینصورت امكان ایجاد این واحد تولیدی در لرستان میسر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 

غلامعلی صنایع پرور' افزود: علاوه بر قطعات ذوب و خط CCM، كوره ذوب 320 هزار تنی احداث كارخانه ذوب در استان لرستان تامین و مهیا شده كه این كوره قابلیت ذوب 400 هزار تن شمش را نیز دارد.

وی اظهار داشت: اگر مسوولان استان حمایت های لازم برای تامین منابع مالی و نقدینگی موردنیاز كارخانه را انجام دهند به طور یقین موضوع انتقال این واحد به دیگر استان های كشور مطرح خواهد شد.

صنایع پرور افزود: براساس امكانات و تجهیزات آماده شده، با افزودن یك كوره و خط ریخته گری جدید، قابلیت كارخانه ذوب آهن استان به 800 هزار تن نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح كرد: اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی كارخانه ذوب آهن 400 هزار تنی دراین استان، یك هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده كه 40 درصد از این اعتبار سهم آورده و مابقی باید از محل تسهیلات بانكی تامین شود.

وی گفت: با توجه به منابع آبی موجود در لرستان، همجواری شركت صدر فولاد و خط 400 كیلوواتی غرب كشور و همچنین خط لوله گاز خرم آباد، شرایط برای راه اندازی صنعت ذوب در این استان بسیار مناسب است.

صنایع پرور، صنعت ذوب آهن را گام نخست صنعتی شدن منطقه دانست و افزود: تا كنون مذاكراتی با بانك عامل در خصوص تامین تسهیلات انجام شده كه متاسفانه نتیجه ای نداشته و به همین دلیل درخواست تغییر بانك عامل را داریم.

وی گفت: چنانچه تسهیلات مورد نیاز پرداخت نشود ، طرح انتقال صنعت ذوب آهن خرم آباد به یكی از استان های همجوار كه متقاضی نیز هستند، در دستور كار قرار خواهد گرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.