دانشمندان چندی پیش با پیدا کردن اسکلت بدن نوعی نهنگ ثابت کردند که نسل همه ی نهنگ ها هنوز منقرض نشده است اما تحقيقات نشان داده نسل 160 گونه همه نهنگ ها منقرض شده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از ان بی سی نیوز؛ این گونه از نهنگ ها در سواحل نیوزلند پیدا شده که به نهنگ بیل دندانه دار شهرت یافته است تمام موجودات دریایی و انسان ها و حتی هم نوعان خود را می خورد.

آخرین نهنگی که از این گونه دیده شده بود یک نهنگ با گوساله اش در سواحل دریایی نیوزلند در سال 2010 بود و تاکنون هیچ اثر و نشانه ای از این نهنگ ها نبود.

بررسی ها نشان می دهد؛ نسل این نهنگ ها هم رو به انقراض است و سازمان جهانی محیط زیست باید اقدامات زیادی را برای حفاظت از دریاها به کار گیرد.

گفتنی است، گونه هایی دیگر از نهنگ ها یافت شده که فک آن ها دندان دندان دانه مانند عاج فیل است و هر دو نر و ماده ی آن منقار دارند که دانشمندان این نوع موجودات دریایی را متعلق به نهنگ ها 9 متری می دانند.

اين گزارش حاکیست؛ نهنگ ها زمانی که بیمار می شوند و گرسنه هستند و غذایی برای خوردن پیدا نمی کنند اقدام به خودکشی می کنند و نسل 160 گونه نهنگ ها همه از این راه منقرض شده است./ع2
برچسب ها: نسل ، نهنگ ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.