توسعه سواحل مکران دریایی در برنامه ششم توسعه

رئیس کارگروه مطالعات و برنامه ریزی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از توسعه سواحل مکران دریایی و افزایش ظرفیت‌های آن در برنامه‌ ششم توسعه خبر داد.

اکبر محمدی رئیس کارگروه مطالعات و برنامه ریزی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی درگفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: توسعه سواحل مکران و شناسایی ظرفیت‌های آن‌ها یکی از سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. 

وی ادامه داد: از این رو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با مطالعه و ارزیابی ظرفیت‌های دریایی سواحل مکران به شناسایی این ظرفیت‌ها می‌پردازد.

اکبری تصریح کرد: برای آباد شدن سواحل مکران همکاری همه‌ی بخش‌ها و دستگاه‌ها مورد نیاز است و نیروی دریایی ارتش از سال‌های قبل فعالیت‌هایی را در این زمینه آغاز کرده است. 

وی عنوان کرد: در حال حاضر توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه قرار گرفته و سازمان‌هایی از قبیل مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت دفاع کارهایی را در این زمینه انجام داده‌اند. 

دبیر کارگروه مطالعات ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با هدف توسعه سواحل مکران و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های دریایی در سواحل مکران به بررسی و مطالعه‌ می‌پردازد. 

اکبری خاطر نشان کرد: توسعه ظرفیت‌های دریایی سواحل مکران با همکاری مشترک ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ نیروی دریایی ارتش و پارک علم و فناوری هرمزگان مورد ارزیابی قرار گرفته است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای نهایی سازی خدمات مقرر شده، که این پروژه از ابتدای سال 95 آغاز شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار