مدیر امور شعب بانك كشاورزی خوزستان از اعلام آمادگی بانك كشاورزی استان برای تمدید و تقسیط بدهی بدهكاران بانك و بخشودگی جرائم مشتریان و همچنین اعطای تسهیلات جدید در قالب بند 29 قانون بودجه اعلام آمادگی كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛'سید حجت اله اژدر' با تاكید بر اینكه این بند فقط مربوط به كشاورزی نیست اظهار داشت: كلیه فعالین در امور تولیدی، صنعتی، معدنی، كشاورزی و خدماتی كه در بازپرداخت بدهی خود دچار مشكل شده باشند می توانند با ضامن های خود به بانك مراجعه كنند تا بدهی آنها تا پنج سال به طور مجدد تقسیط شود كه این اقدام كمك موثری به مشتریان بانك می باشد.

وی افزود: با این اقدام مشتریان بدهكار علاوه بر اینكه از قسط بندی جدید بهره مند می شوند می توانند وام جدید نیز دریافت نمایند.

اژدر تصریح كرد: بر طبق این بند تشخیص دلایل موجه این بدهكاران بر عهده شعبه و مدیریت این بانك ها می باشد و نیازی به كارگروهی كه آن را تایید كند نیست.

مدیر امور شعب بانك كشاورزی خوزستان بااشاره به اینكه این دستور العمل به منظور حمایت از تولید و اشتغال ازسوی مجلس صادرشده افزود: ، بانك ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی دارای مجوز از بانك مركزی موظف اند با درخواست متقاضی بعد از تایید هیات مدیره بانك ، موافقت كنند.

وی به بند 28 اشاره كرد و گفت: دو هزار و 400 میلیارد ریال از بدهی های كشاورزان از طریق بند 28 تمدید شد.

اژدر در خصوص تفاوت بین بند 28 و 29 اظهارداشت: امسال در بند 28 صرفا بدهی هایی كه مربوط به بخش كشاورزی بود مورد تمدید قرار گرفت اما بند 29 فقط مربوط به بخش كشاورزی نیست.

مدیر امور شعب بانك كشاورزی خوزستان ادامه داد: خوزستان ازحیث وصول مطالبات جزو پنج استان برتر كشور است. استان های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و خوزستان بالاترین قدر مطلق وصول مطالبات را دارند.

وی افزود: بانك كشاورزی استان خوزستان در خصوص تجهیز منابع تا پایان سال 90 رتبه سوم كشور را به خود اختصاص داد اما در سال 91 رتبه پنج را ازآن خود كرد.

اژدر در خصوص عملكرد وصول مطالبات اظهارداشت: قدر مطلق وصول مطالبات در مهرماه سال 90 دو هزار و 181 میلیاردریال بوده است كه این مبلغ در مهرماه 91 به دو هزار و 733 میلیارد ریال رسیده است یعنی 25 درصد رشد داشته است.

مدیر امور شعب بانك كشاورزی خوزستان گفت: از نظر درصد وصول مطالبات در مهرماه 90 تقریبا 44 درصد وصول داشتیم كه در مهرماه 91 به 50 درصد رسیده است یعنی شش درصد رشد داشته است.

وی در خصوص ریسك اعتباری اضافه كرد: ریسك همراه با مانده مطالبات افزایش می یابد كه استان از 6/28 درصد در مهرماه 90 به 3/23 درصد در مهرماه 91 رسید كه این میزان ، كاهش را نشان می دهد.

اژدر ادامه داد: مانده های مطالبات از دو هزار و 762 میلیارد ریال به دو هزار و 806 میلیارد ریال رسیده است.

مدیر امور شعب بانك كشاورزی خوزستان در خصوص مانده های سپردهای مردمی در مهرماه 91 تصریح كرد: مانده سپرده های بانك كشاورزی در پایان مهرماه سال جاری شش هزار و 620 میلیارد ریال و مانده پرداختی 13 هزار و 486 میلیارد ریال می باشد.

وی گفت: بانك كشاورزی 205 درصد از سپرده هایش را پرداخت كرده است. /س
برچسب ها: بانک ، آمادگی ، بدهکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.