يك ارتوپد گفت: درد پاشنه پا عارضه‌اي شايع است و افراد زيادي به خاطر اين مشكل به پزشك مراجعه مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،دكتر سيدسعيد طباطبايي اظهار كرد: درد پاشنه در ناحيه كف پا و ناحيه پاشنه حس مي‌شود. بسياري از مردم اين بيماري را با خار پاشنه اشتباه مي‌گيرند در حالي كه زماني كه كارهاي تشخيصي انجام مي‌شود تكه استخواني كه آن را خار پاشنه مي‌ناميم، ديده نمي‌شود.

 وي افزود: در اين عارضه محل درد درست در محل اتصال غلاف كف‌پايي است. معمولا براي اين دردها دو دليل ذكر مي‌شود. دليل اول كشش غلاف كف پايي در اثر حركات و بالا و پايين رفتن است و دليل ديگر تحت فشار قرار گرفتن عصبي است كه در آن ناحيه قرار دارد ولي در بسياري از موارد دليل ناشناخته است.

 

طباطبايي تصريح كرد: علايم اين عارضه به صورت درد پاشنه در هنگام بيدار شدن و حركت است كه در هنگام حركت پس از نيم ساعت اين دردها از بين مي‌روند.

 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت:‌ اين بيماري به وزن يا جنس افراد مربوط نيست ولي اگر خانمي بالاي 45 سال باشد و وزن زيادي داشته باشد و درد پاشنه نيز در هر دو پا حس شود مشكوك به روماتيسم است و بايد به پزشك مراجعه كنند. در آقايان بين 25 تا 45 سال نيز مي‌تواند به علت بيماري ستون مهره‌هاي چوب خيزراني ايجاد شده باشد.

 

وي ادامه داد: براي درمان اين بيماري اگر علل خاصي وجود داشته باشد بايد رفع شود و درغير اين صورت يك كفي براي بيمار استفاده مي‌شود كه كف پا گذاشته شده و از درد مي‌كاهد. براي برخي بيماران نيز از كورتون‌درماني استفاده مي‌شود و با تزريق يك آمپول، فرد پس از دو هفته ديگر دردي حس نخواهد كرد. از دستگاه " شوك‌ويو" هم مي‌توان استفاده كرد.

 

طباطبايي با بيان اين كه اين عارضه اصلا به جراحي نياز ندارد، گفت: اين عارضه شايع است و در بسياري از افراد كه بر پزشكان مراجعه مي‌كنند ديده مي‌شود./س

 
برچسب ها: چرا ، پاشنه ، درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.