به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران یحیی آل اسحاق، در مراسم نهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران با اشاره به ضرورت استفاده
بهینه از منابع تصریح کرد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای هدف بی کیفیتی کالاهای آنها در مقایسه با نمونه خارجی است.
وی با بیان اینکه، تولیدکنندگان ایرانی در ابتدا با کیفیت مناسب کالاهای خود را در بازارهای هدف عرضه می کنند افزود: متاسفانه پس از استقبال از این کالاها کیفیت آنها به شدت کاهش می یابد که نمونه آن عرضه این نوع کالاها در بازارهای کشورهای آسیای میانه است.
وی ادامه داد: باید قبول کرد که کیفیت جزو منش و ذهنیت های فکری یک جامعه است و به همین دلیل تولید و عرضه کالا در بازارهای جهانی نیاز به دانش فنی، تکنولوژی و تجربه دارد.
آل اسحاق تصریح کرد: کیفیت باید به عنوان یک فرهنگ در حوزه استفاده بهینه از منابع و همچنین اخلاق در میان مردم نهادینه شود./س