حسن جوهرچی:

نگاه فرهنگی فیلم سازان کمرنگ شده است

نگاه فرهنگی فیلم سازان در حال حاضر در فیلم ها کمرنگ شده و متاسفانه در برخی آثار به تمسخر فرهنگ اصیل ایرانی می پردازند.

حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علل کمرنگ شدن فرهنگ اصیل ایرانی در آثار سینمایی گفت: در حال حاضر نگاه فرهنگی فیلم سازان در فیلم ها بسیار  کم رنگ شده و متاسفانه در برخی آثار به تمسخر این فرهنگ می پردازند.

وی افزود: در بسیاری از این آثار به اصرار تهیه کنندگان و به دلایلی همچون بازگشت سرمایه، خلق لحظه های زود گذر، خنده دار و توجه به موضوعات و سوژه های سطحی ضمن تنزل سطح نگاه مخاطبان منجر به خلوتی سالن های سینما می شود.

جوهرچي تصریح کرد: متاسفانه در جریان فیلم سازی هر کارگردانی با توهین به ارزش ها و فرهنگ اصیل ایرانی به عنوان فیلم ساز برتر شناخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: اما باید توجه داشت که جامعه ما دارای فرهنگ و اصول و قواعد خاص خود است و نباید ساختارهای اجتماعی آن را با چنین آثاری به خطر انداخت.

این بازیگر با اشاره به گمگشتگی و سردرگمی زنان ایرانی تصریح کرد: انعکاس روابط اجتماعی و آثار سینمایی در همه ادوار جذاب بوده و بسیاری از کارگردانان با تصویرگری روابط انسان ها سعی در بیان این موضوع ها دارند.

جوهرچی بیان کرد: اما در تصویر گری این روابط باید به آن به عنوان ارائه درد و معضل اجتماعی نگاه کرد زیرا در این آثار ضمن روایت مسائل و بنیان های خانواده شاهد سردرگمی بانوان هستیم که متاسفانه بر گرفته از واقعیت های اجتماعی است.

وی با اشاره به موفقیت آثار رخشان بنی اعتماد بیان کرد: رخشان بین اعتماد در " خون بازی" به صورت هنرمندانه و بازی های یک دست توانست به خوبی گمگشتگی زنان ایرانی را به تصویر بکشد.

جوهرچی در پایان با تاکید به وجود فرهنگ مصرف گرایی در آثار عنوان کرد: فیلم سازان و بازیگران ضمن توجه به این موضوع باید از وقوع چنین امری در جامعه جلوگیری کند زیرا بسیاری از مخاطبان به آن ها به عنوان الگو نگاه می کنند./ي2
برچسب ها: جوهرچی ، فیلمساز ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار