مناظره علی مطهری و علی اصغر زارعی در برنامه دیروز امروز فردا از ساعت 22:30 به وقت تهران شروع شد و دو طرف دیدگاه های خود در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، در برنامه شب گذشته دیروز،امروز،فردا که با حضور علی مطهری و علی‌اصغر زارعی برگزار گردید حول محور سوال از رئیس‌جمهور به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

در ابتدا علي مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در یک دقیقه چارچوب یک مناظره خوب را تعریف کنید، اظهار داشت: یک مناظره خوب باید هدفش کشف حقیقت بوده و به دور از تعصب باشد و اینکه اخلاق در مناظره رعایت شده و احترام طرف مقابل و کسانی که در آن حضور ندارند مصون بماند و دیگر اینکه به جای جدل از برهان استفاده شود و در آخر باید بگویم که برای پیروزی در مناظره نباید دست به هر کاری زد از جمله استفاده از دروغ‌، تهمت و مانند این‌ها، در مجموع باید گفت مناظره باید مفید حال جامعه باشد.

زارعی در پاسخ سوالي مشابه گفت:‌ نکاتی که جناب مطهری فرمودند بسیار خوب بود و ویژگی‌هایی مانند احترام و ادب و اخلاق از ملزومات یک مناظره است و باید گفت که در مناظره‌ها، دیدگاه‌ها را باید شفاف بیان کرد که معمولا در برخی مناظره‌ها ما محدودیت‌هایی را قائل هستیم که البته در این راستا حفظ چارچوب‌های کلی نظام الزامی است.



در ادامه مطهری در پاسخ به سوالی مبني بر اينكه آیا سوال از رئیس جمهور هدف و پیام خاصی را دنبال می‌کند، گفت:‌سوال از رئیس‌جمهور باید همانند سوال از وزرا امری طبیعی تلقی شده و به صورت یک نماد شناخته نشود لذا نماینده مجلس باید در مقابل مردم پاسخگو باشد و از حقوق آنها دفاع کند و اگر سوالی از طرف مردم مطرح باشد نماینده به عنوان رابط میان ملت و دولت سوال را مطرح کرده و پاسخ آن را دریافت کند.

وی ادامه داد: سوال از رئیس‌جمهور باعث می‌شود یک نوع تخلیه روانی در جامعه صورت بگیرد و به نظر بنده قانون‌گذار در قانون اساسی به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته که حق سوال از وزرا و رئیس‌جمهور را برای نمایندگان قائل شده لذا طبیعی است پرسش و سوال از رئیس‌جمهور از حساسیت بیشتری برخوردار است و با تبلیغات‌هایی که صورت گرفته است حساسیت این موضوع رو به فزوني گرفت در حالیکه اینگونه نیست.

زارعي: سوال از رئيس‌جمهور از افتخارات جریان اصولگرایی است

زارعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در دوره‌های قبلی مجلس چنین اتفاقی نیفتاده و در آن زمان همه امور روال عادی خود را طی کرده است، گفت: این امر از افتخارات جریان اصولگرایی است چرا که در دوره‌های قبلی فضای بازی وجود نداشت و در دوره‌‌ای که مجلس و دولت همسوی یکدیگر بودند چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد و به نظر بنده سوال از رئیس‌جمهور جزو اختیارات نمایندگان مجلس بوده و از افتخارات این دوره است و این امر اتفاق عجیبی تلقی نمی‌شود.

منتخب مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه در مجلس هشتم ملاحظاتی برای طرح سوال و فضای موجود در آن وجود داشت، یادآور شد: در مجلس هشتم حدود یک سال و نیم به دنبال امضا و اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهور بودیم و این امر بالاخره صورت گرفت لذا به نظر بنده با وجود اینکه شرایط اجتماعی و زندگی از نظر اقتصادی سخت شده و دشمن به شدت ما را در فضای تحریم قرار داده ولی با این حال می‌توان از رئیس‌جمهور سوال کرد و قرار هم نیست ما هر سوالی پرسیدیم جواب قانع‌کننده‌ای از طرف رئیس‌جمهور دریافت کنیم.

مطهري: بنده پرچمدار طرح سوال از رئیس‌جمهور نیستم

در ادامه برنامه مطهری در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه قرار است از رئیس‌جمهور چه سوالی پرسیده شود، افزود: برخلاف آقای زارعی بنده معتقد هستم سوال مجلس هشتم از رئیس‌جمهور در مجموع مفید و آثار و برکات زیادی داشت، البته در آن زمان 10 سوال از رئیس جمهور پرسیده شد که در 5 مورد رئیس‌جمهور اعتراف کردند که قوانین مربوط را اجرا نکردند و در 5 مورد دیگر صورت سوال را عوض کرده و به نوعی پاسخ به آن سوال را ندادند و به نظر بنده خیلی از حقایق روشن شد و در آنجا مطرح کردند که قانونی که به مجمع تشخیص مصلحت برود من قبول ندارم و اجرا نمی‌کنم لذا این امر برای آگاهی مردم خیلی خوب است.

وی در ادامه با بیان اینکه بنده پرچمدار طرح سوال از رئیس‌جمهور نیستم، عنوان کرد: نقطه آغاز سوال از رئیس‌جمهور از آنجا آغاز می‌شود هنگامیکه وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی را به مجلس فرا خواندیم، رئیس کل بانک مرکزی از حضور در مجلس امتناع ورزید و شایعاتی پدید آمد که رئیس‌جمهور مانع حضور وی در مجلس شده است لذا هنگامی که وزیر اقتصاد آمد و استدلال کرد که از نظر حقوقی من اساسا نسبت به مسائل ارزی پاسخگو نیستم در این شرایط ذهن نمایندگان به سوی سوال از رئیس‌جمهور سوق داده شد و طبیعی است که ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد و این امر باعث سوال از رئیس‌جمهور می‌شود.

منتخب مردم در مجلس نهم تصریح کرد: مجلس می‌خواهد بداند که آیا صرفا آثار تحریم ها است که این مشکلات را برای کشور بوجود آورده و یا اینکه سوء مدیریت‌ها و سوء تدبیرها و تعلل‌ در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داشته است.

مطهری در ادامه در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید آیا تنها راه‌حل این مشکل سوال از رئیس‌جمهور بود، گفت: بله، ما می‌توانیم با رئیس‌جمهور جلسات خصوصی بگذاریم ولی بحث در اینجاست که ما نباید مردم را نادیده بگیریم لذا مردم را باید در جریان امور قرار داد و وقتی شما مشکلات را برای مردم بیان کنید مردم بهتر همکاری می‌کنند و این از آثار سوال خواهد بود.




زارعی افزود: آیا طرح سوال از رئیس جمهور به طور قانونی در مجلس اعلام وصول شد که بنده معتقد هستم خیر، تشکیک در آن وجود داشت و هیئت‌رئیسه در این زمینه خوب عمل نکرده است و  اعلام وصول عجولانه بوده است و این قسمتی است که درباره آن می‌شود صحبت کرد، بحث دوم محتوایی است که اگر این طرح اعلام وصول بشود که طبق گفته آقای مطهری این اتفاق افتاده است آیا این امر با وضعیت فعلی‌مان سازگاری دارد یا خیر.


*‌ زارعی: ما هم به دولت انتقاد داریم

این فعال سیاسی در ادامه گفت: آقای مطهری می‌گوید انگیزه ما اطلاع دادن به مردم است که این امر مورد قبول است لیکن در شرایط سختی که ما در آن قرار گرفته‌ایم خودمان از نظر اقتصادی هم به دولت انتقاد داریم آیا ادبیاتی که در چند دقیقه بین مجلس و دولت مطرح می‌شود به نفع مردم است یا خیر.

منتخب مردم در مجلس نهم تصریح کرد: بنده موافق هستم که به مردم باید حقیقت را گفت ولی مهم‌تر از آن این است که به رزق و روزی مردم آسیب نرسانیم و این را می‌گویم که مردم ما آگاهی دارند و اطلاعات بیشتری از برخی مسئولان دارند و ما نباید شرایط را برای مردم سخت‌تر کنیم و این بحث نیز مطرح است که یکی از عواملی که از اول مجلس‌نهم باعث کدورت بیشتر بین دولت و مجلس شده همان طرح سوال از مجلس هشتم است و اگر قرار است مملکت را با هم اداره کنیم باید کارهایی را انجام ندهیم که باعث کدورت بین قوا شود.

مطهري: آقای زارعی و دوستان‌شان برداشت خودشان را از رهبری به رهبری نسبت ندهند

مطهری در ادامه برنامه عنوان کرد: بنده صحبت‌های آقای زارعی را مبنی بر اینکه در نوع اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور فرمودند که تشکیک دارند را قبول ندارم و این حرف درستی نیست و به صورت خلاصه اگر هیئت‌رئیسه تخلفی انجام داده نباید بعد از یک هفته پس گرفتن امضاها را قبول می‌کرده است و وقتی هم طرح ابلاغ شد با توجه به لابی قوی دولت باز هم کاهش امضا باعث خارج شدن سوال از دستور کار نشد، بنده انتقادی به آقای زارعی و دوستان‌شان دارم و آن اینکه برداشت خودشان را از رهبری به رهبری نسبت ندهند و این به هیچ وجه کار درستی نبوده و این روش‌ها برای پس گرفتن امضاها درست نمی‌باشد.



زارعی در ادامه افزود: با توجه به فضای موجود در کشور و مطالبی که رهبری در دیدار با دانشجویان در خصوص نامه‌نگاری‌ها بین روسای قوا مطرح کردند، برخی از نمایندگان تصمیم گرفتند که امضای خود را برای جلوگیری از منقلب شدن فضای کشور پس بگیرند ولی با این حال شاهد بودیم که مطهری یک تعداد امضا را نزد خود ذخیره کرده بود و اعلام کردند که ما 77 امضا داریم؛ این در حالی بود که تعداد امضاها تا آن موقع شمارش نشده بود.

مطهری با اشاره به وجود مشکل میان اصولگرایان خاطرنشان کرد: نوع برداشت از اصل ولایت فقیه به عنوان یک مشکل اساسی میان ما مطرح است که به جای اطاعت از اوامر رهبری در حال نیت‌خوانی توام با منافع شخصی هستیم این در حالی است که بنا به فرمایش رهبری ایشان هیچ حرف پنهانی ندارند و در این خصوص به صراحت صحبتی را بیان نکرده‌اند.

وی افزود: این نوع رفتارها به کشور و ولایت فقیه آسیب جدی می‌زند و یک نوع جفا در حق ولی‌فقیه است و باید بگویم که بسیاری از مشکلاتی را که با آن مواجهیم به خاطر برداشت‌های متفاوتی است که از ولایت فقیه داریم.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: سوالی که از زارعی و دیگر دوستان در مورد اصل ولایت فقیه دارم این است که اگر مردم تصور کنند که اصل ولایت فقیه که در اسلام هست همان تصوری است که شما دارید، آیا واقعا پاسخ قانع‌کننده‌ای را در قیامت دارید، متاسفانه ما گاهی با اساس نظام بازی می‌کنیم و پای رهبری را به میان می‌آوریم.

زارعی در واکنش به صحبت‌های مطهری تاکید كرد: مطالب مطهری را تایید نمی‌کنم چراکه ما در موضوع اخیر چالش میان سران قوا کلام صریح ایشان را پیش‌روی خود داریم.

مطهری در پاسخ به صحبت‌های زارعی که می‌گوید ما هیچ وقت نقل‌قولی از رهبری نکرده‌ایم، گفت:‌ طبیعی است که نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند و به ما می‌گویند که ما اطلاع خصوصی داریم که رهبری با این طرح مخالف است و بعد بیان کردند که منظور ما این بود که برداشت‌مان از سخنان رهبری این بوده است در اینجاست که مشاهده می‌کنیم حرف آقایان دو تا شده و این کار صحیحی نیست.

نماینده جبهه صدای ملت اضافه کرد:‌ مقام معظم رهبری به صراحت می‌فرمایند که در امور دخالت نمی‌کنند و بر این مسئله تاکید دارند، حالا دوستان بگویند نظر رهبری این است و از یک کلام ایشان انتظار دارند که ما وظایف خود را در پست‌های مختلف رها کنیم.

وی در واکنش به سخنان زارعی تصریح کرد: از شما یک سوال دارم، اینکه شما اساسا نسبت به معیشت مردم بی‌تفاوتید و اگر ما به عنوان نماینده مردم نسبت به گرانی‌ها و تورم بی تفاوت باشیم مردم به کجا پناه ببرند.

زارعی در واکنش به سخنان مطهری گفت: ما نباید در اختلاف نظرهای خود به مچ‌گیری مقابل مردم عمل کنیم و سوژه را دست رسانه‌ها بیگانه دهیم چرا که اینگونه رفتار کردن قطعا خیانت به کشور است.

وی در پاسخ به سوال مطهری مبنی بر اینکه چرا بی‌تفاوت به وضعیت معیشت مردم هستید، تصریح کرد: حالا من این سوال را از شما دارم که در این دو دوره که در مجلس حضور داشتید برای وضع گرانی‌ها چه کردید و به شما یادآور می‌شوم که بیشترین جلسات را بنده و دوستانم با وزرای اجرایی و اقتصادی کشور برای بهبود امور برگزار کرده‌ایم.

زارعی افزود: به اعتقاد من مطهری در مجلس صف‌کشی می‌کند و نسبت‌هایی را به ما می‌دهد که می‌خواهد اینگونه به یک نتیجه‌گیری برسد و مدعی است که بیشتر از ما به فکر مردم است و من این ادعای مطهری را قبول ندارم.




مطهری در پاسخ به این سوال که آیا سوال از رئیس‌جمهور تسویه‌حساب شخصی است، گفت: اکثر امضاکنندگان از حوزه‌های شهرستان هستند که اساسا سیاسی نیست و برخلاف نظر زارعی که می‌گوید طرح سوال از رئیس‌جمهور یک رقابت سیاسی است به اعتقاد من به هیچ وجه اینگونه نیست.

نماینده مردم تهران در پاسخ به اظهارات زارعی مبنی بر اینکه اختلافات را نباید علنی کرد، اظهار داشت: مگر ما اختلاف داریم ما می‌خواهیم در جاهایی که سوء مدیریت و تدبیر صورت گرفته پیگیر باشیم؛ همه ما نظام را قبول داریم و ترس از تزلزل نظام هیچ دلیلی ندارد چرا که نظام بسته به اعتقاد مردم به دین اسلام است و بهتر است که شما نگران نظام نباشید و باید بگویم با پاسخگویی رئیس‌جمهور نظام به هم نمی‌خورد.

زارعی در پاسخ به این سوال که آیا نیازی هست که رئیس‌جمهور با توجه به امکان سوءاستفاده دشمن همه مسائل را در مجلس بازگو کند، تاکید داشت: من از موضع دولت پاسخگو نیستم و انتقاداتی را هم به دولت دارم و معتقدم که باید برای اصلاح امور تیم اقتصادی هماهنگ‌تر عمل کند؛ مگر مجلس نهم در این مدت چه استراتژی مشخصی را تدوین کرده و اخیرا شاهد امضای بیانیه 220 نماینده مجلس به رهبری بودیم که خود را تابع نظام می‌دانستند و این شامل تمام امضا‌کنندگان طرح سوال از رئیس‌جمهور شد و ما باید در این مدت باقیمانده مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه اوضاع را خراب کنیم.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا سوال از رئیس‌جمهور مشکلات مردم را حل خواهد کرد، افزود: مردم با این اقدام متوجه می‌شوند که مجلس منفعل نیست و باعث می‌شود دولت دقیق‌تر عمل کند و اگر پای خود را کج بگذارد مجلس او را بازخواست می‌کند و این کار قطعا آثار روانی درازمدت خواهد داشت.

وی در واکنش به سخنان زارعی مبنی بر عملکرد مجلس در این مدت یادآور شد: متوقف کردن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از جمله اقدامات ما بود که توانستیم در آن خوب عمل کنیم.

زارعی در ادامه تاکید داشت: سوال از رئیس‌جمهور بنا به تشخیص بسیاری از علما و عقلا مصلحت نیست و باز هم تاکید می‌کنم که ما فرمایشات رهبری را نصیحت قلمداد نمی‌کنیم چرا که رهبر اشراف بر تمام اطلاعات نظام دارد و در جایگاهی هستند که اگر ما خلاف ایشان عمل کنیم اصلا عاقبت به خیری در آن وجود ندارد.

مطهری با بیان این مسئله که بنا به اعتقاد دوستان تمام امور مجلس باید با نظر رهبری صورت بگیرد، تصریح کرد: من با این مسئله مخالفم چرا که این قبیل کارها به نظام ضربه خواهد زد.

وی با اشاره به سوال‌های مطرح شده از سوی نمایندگان در مجلس از رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در صدد هستیم که سوالات تخصصی و اقتصادی را مطرح کنیم و به هیچ وجه سوالات ما جنجال‌برانگیز نخواهد بود و حتی به امضاکنندگان تاکید داشتم که هیچ شخصی حق جنجال و تحریک رئیس‌جمهور را ندارد، حال اینکه رئیس قوه مجریه چگونه پاسخ دهد مشخص نیست.

زارعی در پاسخ به اینکه چه رایزنی‌هایی باید انجام شود که تبعات سوال از رئیس‌جمهور به حداقل برسد، اظهار داشت: من باز هم می‌گویم این طرح نفعی را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم نخواهد داشت چرا که چند ماه به پایان عمر دولت دهم باقی نمانده است  و باید منافع ملی را در این مدت در نظر بگیریم و سعه صدر بیشتری از خود داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: من فکر می‌کنم که آقایان جواب این سوال‌ها را دارند و از کل نمایندگان خواهش می‌کنم تمام مسائل را بسنجیم و اولویت‌بندی کنیم چرا که هم‌اکنون برای حل مشکلات در کشور مجلس و دولت تیم مشترکی را تشکیل داده‌اند و چنانچه در دولت شخصی تخلفی را انجام داد باید بررسی شود و با تخلف تامل نکرد و در این شرایط زمان تسویه حساب شخصی و مچ‌گیری نیست.

گفتني است در برنامه شب‌گذشته، آقايان مطهري و زارعي به دفعات براي اظهارات خود مصداقي از سخنان از مقام معظم رهبري را مطرح مي‌كردند كه سبب شد رنجبران در طول برنامه چندین بار از دو طرف بخواهد تا در چارچوب برنامه صحبت‌های خود را مطرح کنند.


صوت كامل مناظره مطهري و زارعي را از اينجا دانلود كنيد

انتهاي پيام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۱:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
با سلام: لطفا نتیجه نظرسنجی را هم بگذارید!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
آیا مجلس فقط باید از رئیس قوه مجریه سوال کنه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت در برابر مجلس پاسخگو نیست؟
همینطور روسای مقننه و قضائیه/
اصلا آیا هر یک از قوا میتونن بر عملکرد هم نظارت داشته باشند؟
مثلا همین خواست مجریه از قضائیه مبنی بر بازدید از قضائیه
در کل آیا مجلس فقط بر قوه مجریه میتونه نظارت داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
من با نظرات آقاي مطهري موافقم ...
Germany
مینا
۱۰:۴۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
80درصد مردم ایران حرف مطهری را قبول داشتند طرح پرسش و پاسخ از رییس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
کلاً دم انتخابات اين بحث ها داغ ميشه و مسئولان دلسوز بالاخص مطهری هميشه مخالف
Germany
محسن
۰۹:۲۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اين آقا ميگه نفعي براي مردم نداره درسته شايد نفعي نداشته باشه ولي كسي كه خطايي مرتكب شد بايد گوشزذش كرد يانه پس نماينده مردم چيكارس خوب يكي از كاراش همينه ديگه.ميگن توي شرايط كنوني خوب نيست. اگه به حرف اين آقا گوش كنن به نظر ايشون هيچوقت شرايطش نيست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
ما خودمان می دانیم که در زمینه های اقتصادی دولت ضیعف عملکرده است !
حالا چه دلیلی دارد که دیگر سوال بپرسیم در صورتی که جواب آن را می دانیم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۰۹:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
با سلام به دوستان و زحمت کشان باشگاه خبر نگاران جوان نظر این حقیر در مورد برنامه قبلی را منتشر نکردید اما در مورد سؤال از رئیس جمهور حق با آقای زارعی است ضررهای سؤال از منفعتش بیشتر است. در آخر از وب سایت خوبی که دارین متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
arefeh
۰۸:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
باسلام به نظر من اقای مطهری حرف دل مردم رو میزنه کاش همه به اندازه اقای مطهری شجاعت داشته باشن و از مردم دفاع کنن درج نشه مهم نیس
United States of America
علی
۰۳:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
امشب مطهری منو یاد پدرش انداخت..
Iran (Islamic Republic of)
حامی ملت
۰۲:۴۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
ما انقلاب کردیم مجلس در راس امور باشد نه غلام حلقه بگوش که نتواند یک سوال از دولت هم بپرسد. آقای مطهری درست میگن ولی از این دولت اگه 1000 تا سوال هم بپرسی جواب درستی نمی شنوی
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۱:۴۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
مطهری مظهر انقلاب است.واز همه بیشتر برای نظام معتقد است وکار ایشان از باب دلسوزی به نظام است.
Switzerland
مصطفی
۰۱:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
حسین آقا اگر میشه بگید کجای حرف های مطهری منطقی تر بود؟
اگر قرار باشه این نماینده ها بیان تلویزیون این حرف هارو بزنن که اصلا به نفع مردم نیست بهتره این برنامه برداشته بشه.
قول میدم شنبه دلار بره بالا میگی نه نگاه کن و بعد از این که سوال از رییس جمهور انجام شد شک نکنید دلار میره بالا ، دلالان(کثیف) عزیز دست به کار بشن.
در شرایط حال ما اصلا به نفع مردم نیست که سوال از رییس جمهور انجام بشه؛ آقای مطهری فکر میکنه که اگر از رییس جمهور سوال بکنه یه بازی خیلی مهمو برده در حالی که آقای احمدی نژاد هم بی مدرک نمیاد و شک نکنید که خیلی ها توی مجلس ضایع میشن.
Iran (Islamic Republic of)
مات
۰۱:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اينا همش سياست بازي اصول گرايان و اصلاح طلباست
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۰۰:۵۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
سوال از رئیس جمهور در این شرایط اقتصادی و بطور علنی باعث افزایش قیمت ارز درمقابل ریال خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
قولقولک
۰۰:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
نفاق صد چهره دارد.
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۰:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اقای زارعی در موضع پاسخ گویی و دفاع خیلی عملکرد ضعیفی نسبت به اقای مطهری داشتن و به وضوح از دغدغه مردم عزیز کشورم که همانا کرانی و تورم است از پاسخ گویی تفره رفتن
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۰:۳۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
چرا آقای زارعی و دوستانش از طرح سوال از رئیس جمهور وحشت دارند و مردم را نامحرم قلمداد می کنند مگرنمی گوئیم ما خدمتگزار مردم هستیم مگر مردم ولی نعمت شما نیستند پس چرا از شفاف سازی وحشت دارند رئیس جمهور باید پاسخگوی این بی عدالتی در جامعه باشند در پایان برنامه دیدیم که نظر 80 درصد مردم نیز موافق سوال در صحن علنی مجلس بود
حقوق آقای زارعی و بقیه نمایندگان اینقدر زیاد هست که فکر مردم نباشند وقتی کسی هم میخواهد به داد مردم برسد می گویند ضد انقلاب
نمایندگان مجلس که با رای مردم به مجلس رفتید و حقوق مادام العمر میگیرند اگر به خدا اعتقاد دارید به فکر مردم ضعیف و کارمندان باشید
با این تورم باید هر هفته 100 هزار تومان به حقوق کارمند اضافه شود ولی متاسفانه نه تنها اضافه نمی شود بلکه در هر ماه از قسمتی از حقوق زده می شود
آیا حقوق مدیران و نمایندگان نیز کم شده است که به فکر ما باشند فقط خودشان سیر شوند بقیه مردم مهم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۰:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
به نظر من حالا که جو کمی آرامتر شده نباید با این کار اوضاع متشنج بشه،بهتره این سوال را با فاصله ای چند ماهه مطرح کنند و در این مدت هم با تشکیل کار گروههای کارشناسی به حل اوضاع اقتصادی کمک کنند؛این برای مردم بهتره تا اینکه فقط سوالی مطرح بشه و به دنبالش حرفها و حدیثهای زیاد و اوضاع بهم ریخته اقتصادی و حالا سیاسی هم .و در نهایت سوء استفاده بی بی سی و امریکا و... وتاثیر منفی در انتخابات و این داستان ادامه دارد........پس بهتر اینه که سوال موقتا تعلیق بشه و در اوضاع بهتری دوباره پیگیری شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
فایل صوتیشو بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
علی از آذرشهر
۰۰:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
رییس جمهور باید پاسخگو باشد با قهر وکارهای احساسی نمی شود کشور اداره کرد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۱
استدلالهای مطهری منطقی تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
میشه بگی اگه سوال از رئیس جمهور خوبه پس چرا سوال از نماینده بده!!!! خود مطهری مخالف طرح سوال از نمایندگان بود و نگذاشت تصویب بشه!! ضمنا مطهری بخاطر لجبازی که با احمدی نژاد از اول انتخابات داره این کارو میکنه وگرنه اگر پس از طرح سوال مشکلی برای معیشت مردم پیش بیاد مطهری فرار میکنه و میگه مگه من مسئولم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
مردم رو از دست مطهری نجات بدین. معیشت مردم برای این آقا مهم نیست بلکه بغض احمدی نژاد رو داره میخواد انتقام بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
جالبه مطهری گفت که اون دفعه که برای دانشگاه آزاد اون کار رو کردیم بعدش مشخص شد نظر رهبر چی بوده و خلاف ما بوده!!!!!!!!!
حالا هم میخواد دوباره یک کاری بکنه بعدا نظر رهبر خلاف اون دربیاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
مطهری بصیرت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۱
جالبه مطهری اعتراف میکنه نمیتونه توی خیابون راه بره!!! خب معلومه بنده خدا شماها بین مردم....
آخرین اخبار