گاردین نوشت برخی رسانه های سیاسی آمریکا از احتمال نامزدی هیلاری کلینتون برای حزب دموکرات و جب بوش برای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی در تحلیلی به قلم ریچارد آدامز نوشت: در شرایطی که هنوز تاب و تب انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا به پایان نرسیده است، رسانه های سیاسی واشنگتن از تقابل احتمالی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه به عنوان نامزد دموکرات ها و جب بوش فرماندار کالیفرنیا به عنوان نامزد جمهوری خواهان، در رقابت انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 خبر دادند.
به دو دلیل می توان انتظار داشت که کلینتون در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود. نخست اینکه وی در سال 2008 در رقابت های میان حزبی دموکرات ها رقیب باراک اوباما رئیس جمهور بود و پس از پیروزی اوباما در انتخابات آن سال به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا منصوب شد. دومین دلیل این است که در میان دموکرات ها فرد دیگری به جز کلینتون وجود ندارد که سیاست های شبیه به اوباما داشته باشد. تا کنون خود کلینتون درباره تصمیم برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارنظری نکرده است. البته باید در نظر داشت که جو بایدن معاون اوباما و سناتور الیزابت وارن نیز تصمیم دارند در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند. احتمال نامزدی کلینتون از دیگر رقبای دموکرات بسیار بیشتر است.
به نوشته این روزنامه، احتمال نامزدی جب بوش در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر از کلینتون است، چرا که تا کنون جمهوری خواهان درباره نامزدهای احتمالی این حزب در دور بعدی انتخابات سکوت کرده اند. از سوی دیگر در حزب جمهوری خواه افراد بانفوذ و قدرتمند دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال هرچند کریس کریستی با حمایت عمومی از اقدامات اوباما در مقابله با طوفان سندی کار خود را دشوار کرد، اما به نظر می رسد وی یکی از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات سال 2016 خواهد بود. همچنین می توان از سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا، اسکات والکر فرماندار ایالت ویسکانسین و نیز پل رایان معاون میت رامنی نامزد جمهوری خواهان در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات سال 2016 نام برد.
باید خاطر نشان کرد به دلیل انجام اصلاحات آموزشی در ایالت فلوریدا و نیز برخورداری از حمایت رای دهندگان اسپانیایی - که جمهوری خواهان به شدت به رای آنها وابسته اند- جب بوش از شانس بهتری برای نامزد شدن در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 برخوردار است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار