رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه دولت و ملت ويتنام با پشت سر گذاشتن مشكلات فراوان ، امروز در مسير پيشرفت و رشد قرار دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران در روزهاي سخت همراه و در كنار مردم ويتنام بوده و امروز نيز در همين مسير گام برخواهد داشت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد در ديدار "نگوين چان زونگ"، نخست‌وزير ويتنام با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش ايران و ويتنام تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي توسعه مناسبات و روابط همه جانبه با ويتنام ندارد و بايد از تمام ظرفيت‌هاي همكاري دو كشور به نحو مناسب استفاده شود.

رئيس‌جمهور اظهار اميدواري كرد؛ تا مسوولان دو كشور بتوانند با برنامه‌ريزي مناسب، گامهاي موثري را در جهت گسترش روابط دو كشور در بخشهاي مختلف به ويژه اقتصادي، تجاري و فرهنگي بردارند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه به واسطه مناسبات يكسويه در جهان و برنامه‌‌ريزي‌هاي توسعه، بسياري از ملت‌ها و دولت‌ها آسيب مي‌بينند، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران و ويتنام مي‌توانند با ارتقاء سطح مناسبات و توسعه روابط و همكاري‌ها، اين آسيب‌ها را براي خود به حداقل برسانند.

رئيس‌جمهور با اشاره به آرمانهاي مشترك دو كشور در دوستي، عدالت، صلح و برادري گفت: بايد از اين ارزشها در جهت گسترش روابط همه جانبه استفاده كنيم.

وي همچنين تصريح كرد: در راستاي ارتقاء سطح روابط اقتصادي بايد به گونه‌اي هدف‌گذاري كنيم كه در طول 5 سال بتوانيم سطح مبادلات تجاري را به چندين برابر وضعيت كنوني رسانيد.

"نگوين چان زونگ" نخست وزير ويتنام نيز در اين ديدار تاكيد كرد: دولت ويتنام به تمامي توافقات روساي جمهور دو كشور در جهت ارتقاء سطح روابط پايبند بوده و تلاش مي كند در جهت تحقق تمامي توافقات گام بردارد.

وي همچنين با استقبال از پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي تعيين سقف در راستاي گسترش مبادلات تجاري ميان دو كشور تصريح كرد: وزراي كابينه، راههاي عملياتي كردن اين پيشنهادات را با مسئولان ايراني مورد بررسي قرار داده و با جديت در مسير اجراي آن حركت خواهند كرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار