هدف فيلم "پنهان" نمايش يك رابطه خيانت گونه و عشقي براي جذب مخاطب نيست.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم "پنهان" با حضور مهدي رحماني كارگردان، مجيد ميرفخرايي طراح صحنه و لباس، مهرداد صديقيان و فتانه ملك محمدي بازيگر، محمد باغباني منتقد سينما، شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
در ابتداي نشست مهدي رحماني، كارگردان در خصوص نحوه  ديالوگ نويسي در فيلم نامه گفت: فيلم نامه "پنهان" به طور مشترك با مهدي شيرزاد نوشته شده است و نوع ديالوگ نويسي آ‌ن مبتني بر مفهوم خاصي است كه با پيروي از فضاي فيلم و شخصيت ها در قالب ايهام گفته شد.
وي ادامه داد: اينكه شبيه بودن لحن قصه با متن فيلم نامه را با هم ترجيح مي‌دهم دنبال قصه هايي با گفتار عاميانه در فيلم نامه هايم بودم.
رحماني ضمن اشاره به اينكه فيلم نامه "پنهان" مضمون خيانت نيست، عنوان كرد: با توجه به شخصيت قهرمان داستان (يلدا) ساير نقش در راستاي اين شخصيت شكل مي گيرد و شخصيت يلدا به ساير كاراكترها و  اتفاقات پيرامون خود معنا مي دهد.
وي در پايان صحبتهايش خاطرنشان كرد: هدف من در اين فيلم جذب مخاطب از طريق نشان دادن يك رابطه عاطفي نبود بلكه براي رنگ كردن و فرم بخشيدن به محتواي فيلم، اين نوع از زندگي نمايش داده شد.
در ادامه مجيد ميرفخرايي، طراح صحنه و لباس فيلم پنهان در خصوص طراحي فضاي فيلم عنوان كرد: طراحي فضاي فيلم در خدمت شخصيت ها شكل گرفت و دكوراسيون آپارتمان در دو نوع فضاي متفاوت كه وجود خارجي ندارد طراحي شد.
وي ادامه داد: اولين باري است كه از اين گونه طراحي براي فضاي يك فيلم و طراحي لباس شخصيت ها از كار خودم راضي هستم.
مهرداد صديقيان بازيگر در خصوص كارگرداني مهدي رحماني اظهار داشت: زماني كه متوجه ميزان درك و فهم بالاي كارگردان نسبت به اجتماع شدم و با پي بردن به شعور والاي او تصميم به همكاري با وي گرفتم.
در پايان محمد باغباني منتقد سينما در خصوص فيلم "پنهان" گفت: فيلم "پنهان "جزء فيلم هايي است كه به عنوان فيلم اجتماعي بعد از فيلم "درباره الي" ساخته شده است و تنها به يك قهرمان تك شخصيت اكتفا نمي‌كند.
وي ادامه داد: برخي از فيلم هاي اجتماعي با پيام مشخص و واقعي بر روي پرده سينما اجازه نمايش ندارند و نسبت به آنها نگاه سطحي وجود دارد.
باغباني خاطرنشان كرد: مدل چيدماني فيلم مي‌توانست سخت تر ساخته شود و مي‌توان تمام شكل گيري اتفاقات فيلم را به رفتن مادر يلدا در ابتداي داستان نسبت داد.
گفتني است، بنا به گفته مجري در اين نشست محسن علي اكبري تهيه كننده فيلم "پنهان" و آنا نعمتي قرار بود حضور داشته باشند كه به دلايلي نتوانستند حاضر شوند./ي2
برچسب ها: پنهان ، خیانت ، رحمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار