یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکا و دولت اوباما در مورد مسئله هسته‌اي ايران به سمت ديدگاه‌هاي تفکري پيش خواهند رفت که اقتدار و قدرت بيشتري در دولت کنوني اين کشور داشته باشد.

فواد ایزدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيروزي اوباما در دور دوم انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ در دولت اوباما دو تفکر عمده وجود دارد و افرادی که در بخش‌های مختلف سیاسی-امنیتی اين دولت فعالیت دارند متعلق به یکی از این دو تفکر هستند.

وی ادامه داد: تفکر اول معتقد است که مسئله هسته‌ای ایران باید مدیریت شده و  آمریکا نباید وارد جنگ با اين کشور شود و تفکر دوم به دنبال افزايش و تشديد تحريم‌ها عليه ايران بوده تا اين کشور را از طريق برخوردهاي نظامي، وادار به تسليم کند.

ایزدی با بیان اینکه درخواست غرب مبني بر عدم دستيابي ایران به سلاح هسته‌ای است، افزود: ایران بارها اعلام کرده است که به هیچ عنوان در پی ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و از غنی‌سازی اورانیوم تنها به عنوان فناوری استفاده خواهد کرد.

این کارشناس مسائل آمریکا در پایان یادآور شد: آمریکا و دولت اوباما در مورد مسئله هسته‌اي ايران به سمت ديدگاه‌هاي تفکري پيش خواهد رفت که اقتدار و قدرت بيشتري در دولت کنوني اين کشور داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار