معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی در قالب 22 تابلوی محتوایی گرافیکی در سطح دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه، قرائت زیارت عاشورا در 800 امامزاده به مدت 40 روز از عاشورا آغاز و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ويژه نامه محرم باشگاه خبرنگاران،  نشست خبری «سوگواره بصیرت عاشورایی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در تبیین این طرح گفت: سازمان اوقاف در دهه نخست محرم حسینی و دهه پایانی صفر به منظور ارتقای معرفتی جامع ، با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه طرح‌های سراسری را اجرا می‌کند.وی درباره نحوه اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در سال جاری بیان کرد: 2382 بقعه و 12 هزار مسجد به شیوه مشارکتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند. برنامه‌های متنوعی برای این سوگواره پیش بینی شده که اعزام مبلغ به منظور بصیرت افزایی و روشنگری درباره این واقعه از مهمترین آنها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد عرصه‌های جدید در زمینه تبلیغ، از برپایی خیمه‌های معرفت خبر داد و تصریح کرد: همزمان با دهه نخست ماه محرم 141 خیمه معرفت در کشور برپا می‌شود و از این طریق برنامه هایی همچون پاسخگویی به سوالات و شبهات به ویژه مرتبط با واقعه کربلا، گفتمان‌های دینی برای برادران و خواهران، جوانان و نوجوانان، برپایی غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان و ارائه مباحث آسیب شناسی عزاداری اجرا می‌شود.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده ذیل سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی در قالب 22 تابلوی محتوایی گرافیکی در سطح دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه، قرائت زیارت عاشورا در 800 امامزاده به مدت 40 روز که از عاشورا آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه می‌یابد، نیز ذیل این سوگواره تدارک دیده شده است.علاوه بر این، اقامه نماز جماعت باشکوه به خصوص نماز ظهر و عصر روز عاشورا در بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی، اجرای طرح ختم قرآن و برپایی محافل انس با قرآن در مراسم و محافل عزاداری نیز به منظور برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر این طرح سراسری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همزمان با سومین شب شهادت امام حسین (ع) که مقارن با شام شهادت سیدالساجدین (ع) است نیز محافل انس با قرآن در 1300 بقعه متبرکه با هدف انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن برپا می‌شود.

وی گفت: حضور هیات‌ها در امامزاده‌ها بدون استفاده از علم، کتل و عکس‌ها و عدم طرح مباحث غلوآمیز از دیگر شاخصه‌های ما برای انتخاب هیات‌های مورد حمایت است. برای این منظور سعی شده با تعریف ساختار هیاتهای مذهبی به مسیر صحیح سوق داده شوند نه با دستور و ابلاغ.

وی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از رویکردهای سازمان اوقاف در برگزاری آیین‌های سوگواری اباعبدا... الحسین (ع) ممانعت از تبدیل شدن این آیین‌ها به محل تبلیغات احزاب و سیاسیون است.

 حجت‌الاسلام شرفخانی درباره کمیت موقوفاتی که نیت آنها به عزاداری سالار شهیدان اختصاص دارد، عنوان کرد: 15 هزار و 31 موقوفه با نیت روضه خوانی، 23 هزار و 313 موقوفه با نیت تعزیه داری و 18 هزار و 788 موقوفه با نیت اطعام در ایام عزاداری محرم ثبت شده‌اند.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مسابقه «احسان ماندگار» خبر داد و یادآور شد: برای این مسابقه کتابی با عنوان«احسان ماندگار» با شمارگان 500 هزار نسخه همراه با 40 سوال منتشر شده که به برگزیدگان آن جوایزی همچون کمک هزینه عمره مفرده، 72 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 110 کمک هزینه به مشهد مقدس و قلم‌های هوشمند قرآنی در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: عزاداری ، محرم ، شرفخانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار