استاندار استان مركزی گفت: بزرگترین واحد تولیدات فلزی و فولادی كشوردر شهرستان زرندیه این استان ساخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک شعبانی فرد افزود: این واحد با سرمایه گذاری 78میلیارد ریال ظرفیت تولید یك میلیون تن انواع میلگرد، یك میلیون تن لوله و پروفیل فلزی و 150 هزار تن انواع مقاطع فولادی در سال را دارد.

وی اظهار كرد: مراحل ساخت و نصب تجهیزات این واحد تولیدی مهم پایان یافته و با بهره برداری رسمی از آن در دو ماه آینده یكهزار فرصت شغلی جدید در چرخه صنعت استان ایجاد می شود.

استاندار استان مركزی توضیح داد: تقویت زیرساخت های تولیدی و صنعتی، حمایت از تولید با هدف تامین نیاز داخل و گسترش صادرات و حفظ و افزایش نیروی كار در عرصه صنعت، استراتژی استان مركزی در شرایط تحریم است.

شعبانی فرد ادامه داد: زیربخش های مرتبط با تولید در استان مركزی در سایه تدبیر، برنامه ریزی و استفاده حداكثری از ظرفیت ها و امكانات فراهم است.

وی با بیان اینكه استان مركزی جایگاه مطلوبی در اقتصاد مقاومتی دارد، افزود: این استان چهارمین قطب صنعت و دومین قطب صنایع مادر تخصصی استان است.

دو هزار و 850 واحد تولیدی و صنعتی در استان مركزی فعالیت دارد كه 31 و چهار دهم درصد آن صنایع فلزی، 24 و دو دهم درصد كانی فلزی، 22 و سه دهم درصد شیمیایی، شش و 9 دهم درصد نساجی و مابقی در سایر رشته ها فعال است./س

برچسب ها: فولاد ، اراک ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.