قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: قیام عاشورا بدعت‌هایی که اصل دین را تهدید می‌کرد، در ریشه خشکاند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان اینکه نخستین پیام نهضت حسینی بصیرت و معرفت‌بخشی به جامعه است، افزود: این قیام ریشه بسیاری از انحرافات در دین را خشکاند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، اثری از اسلام ناب باقی نمانده بود.

وی با اشاره به حوادث صدر اسلام گفت: با فاصله کوتاه از رحلت پیامبر بدعت‌های زیادی در دین اسلام گذاشته شد تا جایی که حضرت علی(ع) در اثر تبلیغات سوء مورد غضب جامعه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه معارف اسلامی در زمان خلفا به صورت وارونه و تحریف شده به مردم عرضه می‌شد، این موضوع را ناشی از قانون منع ذکر حدیث و تفسیر قرآن در این زمان دانست.

رجبی تحریف تعالیم اسلامی پس از رحلت پیامبر(ص) تا جایی رسیده بود که خرافات و پیرایه‌هایی که به اسلام بسته می‌شد، مانند ابرهایی حقیقت اسلام را پوشانده بود.

وی با بیان اینکه تنها راه بیدار کردن امت در چنین شرایطی وقوع حادثه عظیمی مانند عاشورا بود خاطر نشان کرد: اباعبدالله علیه السلام قیام کرد تا بندگان خدا را از جهالت و سرگردانی ناشی از گمراهی نجات دهد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) همه انواع سختی‌ها را به جان خرید تا دین باقی بماند اظهار کرد: این قیام به ما می‌آموزد در جایی که اسلام باید حفظ و حمایت شود، هر چه داریم را باید به میدان بیاوریم./س

برچسب ها: قم ، عاشورا ، خشکاندن ، بدعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.