رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: یکی از مشکلات ما کمبود قاضی است که باعث کند پیش رفتن پرونده‌ها می‌شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، محمدصادق مهدوی‌راد در دیدار با حجت الاسلام احمدی میانجی رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه و هیات همراه اظهارکرد: حجم بالا و بیش از حد پرونده‌های قضایی در استان البرز باعث خسته شدن قاضی‌ها و کادر خدمت گذار می‌شود و این مساله باعث پایین آمدن راندمان کاری می‌شود.

وی افزود: یک قاضی خسته، رغبت به حضور در دادگاه پیدا نمی‌کند تا اقدام به صدور رای کند.

به گزارش روابط عمومي دادگستري استان البرز،‌ مهدوي راد با اشاره به کمبود فضاهای قضایی در استان البرز تصریح کرد: کمبود مکان یکی دیگر از مشکلات ما است و مالکان برخی از ساختمان های استیجاری شورای حل اختلاف برای تخلیه مراجعه کرده‌اند که این مساله مشکلات زیادی را به همراه دارد.

این مسئول با اشاره به کمبود قاضی در استان البرز افزود: یکی از مشکلات ما کمبود قاضی است که باعث کند پیش رفتن پرونده‌ها می‌شود.

وی گفت: در دو شهرستان اشتهارد و طالقان دادگستری وجود ندارد و به صورت بخش است.

مهدوی‌راد نبود زیر ساخت‌های لازم را عامل اصلی ایجاد همه مشکل‌ها در البرز دانست و افزود: در قانون استان شدن البرز کلیه امکاناتی که مربوط به استان البرز می‌شد مقرر شده بود از تهران اختصاص پیدا کند، این در حالی است که یک سال قبل از استان شدن البرز، تهران از اختصاص امکانات به استان البرز خودداری کرد.

وی با اشاره به اینکه استان البرز فقط شهرهای خالی را از تهران تحویل گرفته، تصریح کرد: نظرآباد، هشتگرد، طالقان با همان کیفیت به ما تحویل داده شد و تمام ساختمان‌های متعلق به شورای حل اختلاف، استیجاری است.

وی در پایان اظهارکرد: قصد داریم در زمین‌هایی که تدارک دیده بودیم ساختمانی برای شورای حل اختلاف بسازیم و نامه آن را خدمت علی لاریجانی رئیس مجلس نیز ارائه کردیم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار