حملات هوايي رژيم صهيونيستي به غزه شدت بيشتري گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اي بي سي نيوز؛ "کريستين امانپور" درباره احتمال آتش بس در منطقه گفت: اسرائيل آتش بس را رد نمي کند و مقامات اسرائيلي اميدوارند اين درگيري ها از طريق ديپلماتيک و فشارهايي که آمريکا و ديگر کشورها نظير مصر و ترکيه اعمال مي کنند، حل شود. نتانياهو قبل از سفر اوباما به آسيا در گفت و گوي تلفني با وي به اين مسئله اشاره کرد. در عين حال اسرائيل هم مي خواهد حملات موشکي حماس متوقف شود هم اطمينان حاصل کند که اين گروه بار ديگر تجهيز نمي شود. حماس نيز مي خواهد ترورهاي هدفمند متوقف و محاصر غزه لغو شود.  همانطور که مي بينيم شروط آنها خيلي با هم فاصله دارند.

"اکس مارکورات" مي گويد: "با توجه به ادامه حملات اسرائيل به غزه، سئوالي که مطرح است اين است که آيا امکان تحقق آتش بس تا پيش از آغاز حمله زميني اسرائيل وجود دارد؟
شب گذشته حملات هوايي اسرائيل به دو ساختمان در غزه آسيب زد. يکي از اين ساختمانها مربوط به رسانه هاي خارجي بود که در آن چند خبرنگار مجروح شدند. مصر و ترکيه به شدت براي برقراري آتش بس در منطقه تلاش مي کنند. تحليلگران اسرائيلي مي گويند احتمال حمله زميني به غزه عملا وجود ندارد زيرا مقامات اسرائيلي تمايلي به درگير شدن در اين گزينه ندارند. اما با توجه به اينکه دستيابي به آتش بس با توجه به شروط تعيين شده، دور از دسترس به نظر مي رسد، خطر درگيري زميني همچنان منطقه را تهديد مي کند."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار