فيلم سينمايي "دست هاي خالي" با بازي درخشان مرحوم خسرو شكيبايي پيوند عميق ميان رزمندگان اسلام و امام حسين(ع) را به تصوير مي كشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ "دست هاي خالي" ساخته ابوالقاسم طالبي كه سب گذشه از شبكه 5سيما پخش شد با به تصوير كشيدن زندگي رزمنده اي كه پس از سال‌ها اسارت و مبارزه در جنگ به دليل وجود تركش در سرش دچار موج گرفتگي مي شود و هم چنين اين اثر نگاه خاص و ويژه سالار شهيدان را به رزمندگان دوران دفاع مقدس به خوبي به تصوير مي كشد.



اين اثر با بازي درخشان بازيگران بزرگي چون مرحوم "خسرو شكيبايي" ،"مسعود رايگان" "فاطمه گودرزي" و "مريلا زارعي" بيش از پيش علاوه برداشتن فيلمنامه اي اصولي با چهار چوب هاي درست قصه پردازي خوش مي درخشد.
نقش "اميرحسين" در "دست هاي خالي" داراي ظرافت هاي خاص بازي است كه شكيبايي به خوبي در صحنه هاي حساس اين فيلم مانند دست دادن حال و هواي جبهه به او بر اثر رخ دادن اتفاقاتي از پس آن برمي آيد واين بيماري نيز هماهنگ بار تيم و حال و هواي فضاي داستان پيش مي رود.



"مريلا زارعي" در نقش "حوريه" داستان كه بعد از چند سال دوري از پدر حال بايد با زندگي وداع كند حالت چهره وبازي اودر اين اثر جذابيت فيلم را دو چندان مي كند به خصوص در آن صحنه اي كه در مقابل پدر و مادر با كيكي نشسته است، بازي ماندگار و تأثير گذاري را از خود برجاي مي گذارد.
موسيقي‌ها و صداهاي كار شده بر روي برخي از سكانس ها تشويق امير حسين را به دنبال حركات و صحنه هاي نقش بسته بر ذهن وي به خوبي برجسته مي سازد و در واقع ضرباهنگ فيلم درست وبه موقع پيش مي رود.



پيوند داستان با واقعه عاشورا اين قصه را جذابتر كرده و ديالوگ هاي ماندگار خسرو شكيباي با آن لحن بيانش بعد از عبادت و راز و نياز با خدا و مدد از امام حسين(ع) در مواجهه با "رايگان" ستودني است، آن جا كه بيان مي كند "ديروز گويي حسين را ديدم، خواستم مشكل بچه هاي خودمان رابه ايشان بگم، خواستم بگم اسارت كشيده ام ديدم كه تمام اهل بيتش را به اسارت برده اند، خواستم بگم كه جهاد كرده ام ديدم  جهاد ايشان كجا و من كجا، خواستم بگم فرزندم، ديدم دست هايم خالي است چيزي ندارم، شرمنده به خاطر مزاحمت هايي كه برايتان ايجاد كرده ايم" اين حرف هاي شكيبايي به شدت آدمي را تكان مي دهد.



واكنش هاي "مسعود رايگان" نيز نسبت به اعتقاد امير حسين داستان مانند طعنه زدن به او براي عشقش به امام حسين(ع) خالي از لطف نيست، تازه از همه اين ها كه بگذريم فيلمبرداري اين اثر نيز به صورت اصولي انجام شده و واكنش هاي حساس را به خوبي نشان مي دهد.
"دست هاي خالي" علاوه بر روايتي درست از رزمندگان اسلام ارتباط قوي آن ها را با سالار شهيدان به خوبي به تصوير مي كشد و مدد و ياري امام حسين را نيز به زيبايي نشان مي دهد هم چنين از كش دادن ماجرا به شدت پرهيز مي كند.



شايد در اواخر فيلم برخي ها پيش رفتن داستان به سمت شعاري بودن را مطرح كنند اما از آن جا كه اين اشعار باور قلبي ايرانيان را به تصوير مي كشد و اين موضوع عمق روح و جان آنان برخاسته ديگر به عنوان شعار محسوب نمي شود./ص

"حديثه رستگار"

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار