وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در حاشیه نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران با اسقف یوحنا ابراهیم، رییس طائفه آشوری شهر حلب سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در حاشیه نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران با اسقف یوحنا ابراهیم، رییس طائفه آشوری شهر حلب سوریه دیدار و گفتگو کرد.

صالحي در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با رهبر طائفه آشوری شهر حلب سوریه بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مطالبات مشروع و مسالمت‌آمیز مردم سوریه و در عین حال مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در این کشور تاکید کرد و افزود: این مردم فهیم سوریه هستند که خود باید در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند و هر تغییر و تحولی در این کشور در راستای اصلاحات سیاسی باید توسط مردم این کشور انجام شود.
 
وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت و توان سیاسی خود برای کمک به کشور و مردم سوریه برای عبور از شرایط حساس کنونی و بازگشت ثبات و امنیت به این کشور استفاده کرده و خواهد کرد و برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی سوریه نیز در این راستا قرار دارد.
 
او با انتقاد از رویکرد برخی طرف‌های خارجی که به‌دنبال ایجاد خلإ سیاسی در سوریه هستند، نسبت به تبعات و عواقب غیرقابل پیش‌بینی و ناگوار تداوم ناامنی در سوریه به خصوص برای کشورهای همسایه هشدار داد و تاکید کرد: تنها رژیم صهیونیستی است که از سوریه ضعیف و ناامن سود می‌برد.
 
صالحی هم‌چنین در این دیدار فضای همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف از جمله مسیحیان در ایران و برخورداری از حقوق کامل اجتماعی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
 
اسقف ابراهیم یوحنا، رییس طایفه آشوری شهر حلب نیز در این دیدار ضمن تشکر از حسن میزبانی و برگزاری بسیار خوب و شایسته نشست گفت‌وگوی ملی سوریه از دولت، مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های صادقانه خود از کشور و مردم سوریه تقدیر و تشکر کرد.
 
وی با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضور در نشست گفت‌وگوی ملی سوریه، این نشست را بسیار مهم ارزیابی کرد و نقش ایران را در برون رفت سوریه از شرایط کنونی مهم و تاثیرگذار دانست و بر ضرورت تداوم و استمرار این گفت‌وگوها در راستای مصالح و منافع کشور و مردم سوریه تاکید کرد.
 
رییس طایفه آشوری شهر حلب هوشیاری آحاد مردم سوریه از طوائف و گروه‌های قومی و مذهبی مختلف اعم از مسلمانان و مسیحیان و وحدت صفوف ملت سوریه در مقابل توطئه‌های دشمنان این کشور را خواستار شد و خواست مردم سوریه را حفظ و تقویت یکپارچگی، اقتدار و حاکمیت ملی و جایگاه سوریه در جبهه مقاومت دانست.
 
اسقف ابراهیم با ارائه گزارشی از آخرین اوضاع سوریه، برخی مشکلات مردم از جمله مسیحیان در مناطق مختلف به‌دلیل اقدامات تروریستی برخی گروه‌های مسلح در ایجاد ناامنی در این کشور از جمله هدف قرار دادن اماکن عام المنفعه، اماکن مذهبی و مدارس را تشریح کرد و تداوم تلاش‌های دولت و رهبری ایران برای برون رفت کشور سوریه از بحران کنونی را خواستار شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار