یکی از مهم ‌‌ترین وظایف پزشک قبل از لیزردرمانی صحبت با بیمار و توجیه او است.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ استفاده از لیزر برای درمان مشکلات پوستی سودمند است اما نباید فراموش کرد که در استفاده از لیزر باید به مسایلی توجه شود تا پوست به عوارضی دچار نشود.

در زمان استفاده از لیزر لایه‌ای از پوست برداشته می‌شود که اسکار و جای زخم آن باقی می‌ماند و زخم بعد از دو هفته التیام می‌یابد. در زمان بهبودی زخم ناشی از لیزر اگر مراقبت‌های ویژه‌ای مانند استفاده از کرم ضدآفتاب انجام نشود، ممکن است لک‌های قهوه‌ای رنگ در پوست ایجاد شود.

فردي‌ كه‌ در حال‌ درمان‌ با ليزر است‌ بايد از عينك‌هاي‌ مخصوصي‌ استفاده‌ كند تا چشمانش‌ پوشيده‌ و محافظت‌ شوند چون‌ اصابت‌ اشعه‌ ليزر به‌ چشم‌ مي‌تواند مشكل‌ساز شود.

لیزر‌های عمیق پوستی سبب ایجاد حالت سوختگی و گوشت اضافی می‌شود. هرچند این عارضه کمتر مشاهده می‌شود اما باید به آن توجه شود.

به‌ طور معمول طول دوره لیزر درمانی پوست بین سه تا پنج جلسه است. البته این دوره بنا به تشخیص پزشک متفاوت خواهد بود. یکی از عوامل مهم در تعیین این دوره و نتیجه آن وضعیت هورمونی بدن بیمار است که اغلب با آزمایش مشخص می ‌‌شود.

همیشه هر درمانی به جز تبحر پزشک تا حدود زیادی نیز به مراقبت ‌‌های بیمار طی دوره درمان و بعد از آن بستگی دارد. در واقع درمان بدون توجه بیمار به توصیه‌‌ های پزشک بی ‌‌نتیجه خواهد بود.

نکته: با توجه به واکنش متفاوت پوست افراد به لیزر بهتر است برای درمان لک صورت ابتدا به صورت آزمایشی از لیزر بر روی پوست بیمار استفاده شود و اگر موفقیت‌آمیز بود و لک کم رنگ شد به صورت وسیع از لیزر در مورد آن بیماری خاص استفاده شود.


برچسب ها: لیزر ، پوست ، مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.