معاون اول قوه قضائيه با بیان اینکه ملت ایران و نیروهای بسیج بار دیگر با ولایت تجدید میثاق می‌کنند، گفت: بسیجیان لحظه‌ای از مبارزه با یزیدیان زمان غافل نخواهند شد و تا آخر با آنها مبارزه خواهند کرد.

 به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه  پیش از خطبه‌های نماز جمعه اين هفته  تهران با  بررسی ابعاد نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع)، اظهار کرد: قیام حسین‌بن علی (ع) برای زدودن جهل و نادانی و شکوفایی عقل، اندیشه و انگیزه الهی در انسان بود. 

وي افزود: قومی که در مقابل اباعبدالله (ع) شمشیر کشیدند، قومی جاهل بودند و جهل در مقابل علم قرار داشت؛ مردمی که اهل تعقل هستند اجازه نمی‌دهند یزید میگسار فاسد بر سرنوشت آنها مسلط شود، مردمی که دارای فطرت بیدار و اهل تعقل باشند اجازه نمی‌دهند که حجت خدا تنها بماند و در مقابل او شمشیر بکشند و همچنین آنها این اجازه را نمی‌دهند که میراث رسول خدا به فراموشی سپرده شود.

رئيسي در ادامه توجه به فريضه امر به معروف و نهی از منکر را امری لازم و ضروری دانست و گفت: جامعه زنده، جامعه ای است که در آن امر به معروف و نهی از منکر اعمال شود. همچنین تمامی لایه‌های نظام باید حامی امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی گفت: البته مردم ایران نشان داده‌اند که همواره برای امر به معروف و نهی از منکر اهمیت زیادی قائلند و با همین فریضه الهی و توجه آن ایرانی اسلامی توانسته است به اقتدار بسیار خوبی دست یابد.

وی همچنین با بیان اینکه پیام عاشورا، پیام امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در حال حاضر نیز فرامین رهبری برگرفته از پیام عاشورا است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این 33 سال توانسته است مقابل بدخواهان بایستد، افزود: این اقتدار به جایی رسیده است که بدخواهان نظام اسلامی به این اقتدار پی برده‌اند. نمونه بارز آن نتانیاهو است.

رئیسی گفت:‌ نتانیاهو، آن صهیونیست کودک‌کش نیز در کمیسیون سیاست خارجی سنای آمریکا می‌گوید به هر طرف نگاه می‌کنیم سخن از (البته او بی‌احترامی می‌کند و من به احترام می‌گویم) امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای است. نتانیاهو همچنین گفته است که قطب قدرتمند جهان امروز اسلام و اسلام‌خواهی است، ضمن اینکه مفسر دیگری می‌گوید که این قطب قدرتمند هشت سال جنگ را پیروزمندانه در مقابل حمله قدرت‌های غربی و شرقی پشت سر گذاشته و قهرمانانه ایستاده است.

وی ادامه داد: مفسران آمریکایی به قدرت ایران پی برده اند چرا که این قدرت توانست 8 سال ایستادگی کند و در نهایت پیروز جنگ شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: شکل‌گیری حزب الله لبنان و انتفاضه فلسطین نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی با بیان اینکه امروز ماهیت مصر، تونس و لیبی به نفع انقلاب اسلامی تغییر کرده است، به پیروزی اخیر در غزه اشاره کرد و افزود: پیروزی فلسطین در غزه نقطه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری از تریبون نماز جمعه اعلام کرده‌اند ما همواره مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستیم و با آن مبارزه می کنیم و از این موضوع هیچ هراسی نداریم.

وی با بیان اینکه ملت ایران و نیروهای بسیج بار دیگر با ولایت تجدید میثاق می‌کنند، افزود: بسیجیان لحظه ای از مبارزه با یزیدیان زمان غافل نخواهند شد و تا آخر با آنها مبارزه خواهند کرد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: رئیسی ، نماز جمعه ، تهران ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار