سرانجام مدیر شبکه سابق ایرانیان و مدیر کنونی جم یعنی سعید کریمیان آفتابی شد و در گفت‌وگویی با یک رادیوی آن سوی آب اعلام کرد که شبکه جم تی وی که وی ادعا می کند کاملا یک شبکه خصوصی است و ارتباطی با کسی ندارد یک شبکه انگلیسی است و در لندن ثبت شده است. البته همه می دانند که پخش این شبکه در لندن است تا دستکم از دسترسی دیگران در امان باشد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، با قبول کردن این واقعیت که جم تی وی یک شبکه انگلیسی است چگونه است که این شبکه براساس خبر قبلی بولتن، که به استناد تبلیغات این شبکه تهیه شده بود در ایران نماینده تبلیغاتی می پذیرد. آیا براستی تغییری در سیاست‌های انگلیس نسبت به جمهوری اسلامی ایران یا برعکس آن صورت گرفته، در حالیکه سفارت انگلیس در تهران بسته شده است. شرکت‌های تلویزیونی انگلیسی در ایران دفتر می گشایند و می کوشند بازار تبلیغاتی کشور را از طریق برنامه های سبک در قالب سریال بدست گیرند و نه تنها در حوزه محتوا بلکه در حوزه بازرگانی نیز صداوسیما را دور بزنند. براستی آیا تغییری روی داده است ؟

این شبکه که اخیرا در راستای سیاست قبلی خود به یکی از منادیان عثمانی در ایران اسلامی تبدیل شده است و می کوشد در قالب سریالهای توهین آمیز ، هنجارهای فرهنگی و تمدنی ایران زمین را به سخره بگیرد.مدیر این شبکه درخصوص جدیدترین سریال این شبکه در مصاحبه خود می گوید :حریم سلطان به ۴۷ کشور در جهان فروخته شده است. این سریال اگر نقدی هم برش وارد است بیایند نقد کنند. این سریال بیشترین مخاطب را دارد اگر مشکلی دارد چرا دیده می شود؟ تاریخ را که ما نساختیم.

که در پاسخ باید گفت اگر چنین سریالهائی دیده می شوند نه بدلیل اعتبار بالای تاریخی این سریالهاست بلکه بر اساس جاذبه های ضد اخلاقی این سریالهاست که بیشترین زمان سریال به آن اختصاص داده می شود تا مخاطب را بخود جذب کند.از سوی دیگر لزوما هر سریالی که دیده شد به معنای ارزشمند بودن آن سریال نیست . اما نکته مهمتر این است که می گوید ما که نساختیم که در پاسخ باید گفت راست است شما نساختید بلکه شما با پخش این نوع داستانهائی ضد تاریخی و ضد اخلاقی نقش بسیار بالائی در تخریب و تحریف تاریخ و اخلاق جامعه ایفاء می کنید . آیا تلویزیونی که برنامه هایش براساس این باشد که دیگران ساختند و به ما ربطی ندارد و ما پخشش می کنیم برداشتن اولین گام برای نقض اخلاق در رسانه است که با این کار اوج بی تعهدی را به یک ملت و تاریخ و اخلاق آن جامعه که خود مدعی هستید بخشی از آن هستید انجام دادید.

بدون شک بی تعهدتر از مدیران امثال شبکه جم کسانی هستند که به مسئولین این شبکه در تهران و شهرهای عزیزمان این فرصت را می دهند تا براحتی آب خوردن تاریخ و فرهنگ و اخلاق یک ملت را به بازیچه بگیرند.

تازه ترین اقدام شبکه جم

هنوز مدتی از سریال تحریف شده حریم سلطان در شبکه جم نگذشته است که مسئولان این شبکه با پخش تیزری اعلام کرده اند که جواهرات یکی از زنان درباری سلطان در سریال مزبور آماده فروش برای مردم می باشد و مردم می توانند در کمال آرامش با برقراری تماس با یکسری شماره تلفن که همگی متعلق به دفتر این شبکه در تهران هستند سفارش خرید بدهند و از این به بعد نه تنها نباید از بابت توهین به فرهنگ ، تاریخ و دینشان نارحت باشند بلکه می توانند به خود ببالند جواهرات زنان درباری سلطان عثمانی را بر دستان و گردنشان آویزان کرده اند و چه بسا در فردا روز بخواهند اردوغان و عبدالله گل را هم بعنوان حاکمان کنونی و امثال سلطان سلیم را بعنوان تاریخ پرافتخار خود بپذیرند.البته دفتر این شبکه در تهران ، جای هیچ گونه نگرانی را هم نگذاشته است و شهرستانیها هم می توانند با خط تلفن مخصوص سفارش خرید بدهند و جواهرات عثمانی را درب منزلشان دریافت کنند.تا ببینیم مسئولان این شبکه که اصالتا انگلیسی هستند در آینده چه خدماتی برای مردم ایران فراهم می کنند.

برچسب ها: جم ، تلویزیون ، انگلیس ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار