پدیده خروج دود و بخار از زمین در مجاورت روستای « سرتنگ دینار عالی » در بخش خانمیرزای شهرستان لردگان، در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

خروج دود و بخار ازتعدادی حفره در مجاورت روستای « سرتنگ دینار عالی » در بخش خانمیرزای شهرستان لردگان، در روزهای گذشته باعث نگرانی ساكنان این روستا شده بود.

فرماندار شهرستان لردگان در این نشست، هماهنگی بیشتر دستگاه های شهرستان برای مدیریت این پدیده را خواستار شد.

علی زاهدی، ایجاد آمادگی لازم در مواقع بحرانی را مورد تأكید قرار داد و در خصوص پدیده بوجود آمده در روستای « سرتنگ دینار عالی » گفت: با حضور مدیركل حفاظت محیط زیست استان و كارشناسان، این پدیده  بررسی شد.

وی ادامه داد: براساس دیدگاه كارشناسان حفاظت محیط زیست استان، بخار و دود خروجی از زمین این روستا ناشی از سوختن گاز متان در لایه زیرین زمین است كه برای اطفای این حریق زیرزمینی، مقرر شد جهاد كشاورزی استان، آب های سطحی را به اراضی این منطقه هدایت كند.

زاهدی ادامه داد: همچنین مقرر شد؛ كمیته اسكان به مسئولیت آموزش و پرورش، كمیته پشتیبانی امداد و نجات با مسئولیت هلال احمر، كمیته امنیت ترافیك با مسئولیت نیروی انتظامی و كمیته زیرساخت ها و خدمات رسانی با مسئولیت فرمانداری، پیش بینی های لازم برای مدیریت این مشكل را داشته باشند و نتیجه را به فرمانداری اعلام كنند.

گفتنی است؛ طی چند روز اخیر، در پدیده ای نادر، خروج دود و بخار از تعدادی حفره در محل چشمه سارهای خشك شده در مجاورت روستای « سرتنگ دینار عالی » در بخش خانمیرزای شهرستان لردگان، باعث وحشت مردم این روستا گردیده بود.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بررسی های زمین شناسان، خروج دود و بخار از زمین در مجاورت روستای « سرتنگ دینار عالی » شهرستان لردگان، ناشی از آتش سوزی گازهای تالابی متان در لایه های زیرین سطح زمین است.

روستای « سرتنگ دینار عالی » بخش خانمیرزا، در فاصله 23 كیلومتری مركز شهرستان لردگان قراردارد.

شهرستان لردگان، با بیش از 190 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر لردگان ) در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.