دبير هيئت نظارت بر اجراي قانون اساسي از ايجاد پژوهشگاه قانون اساسي به وسيله دولت براي آموزش و ترويج اين قانون خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمدعلي حجازي دبير هيئت نظارت بر اجراي قانون اساسي در اولين همايش ملي قوه مجريه در حقوق اساسي جمهوري اسلامي ايران كه هم‌اكنون در مركز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي در حال برگزاري است، اظهار داشت: از اهداف مهم برگزاري اين همايش اين است كه مسئولان ذي‌ربط با مقالات تخصصي مرتبط با قانون اساسي و اجراي صحيح آن آشنا شده و آن را به‌خوبي اجرا كنند.

وي در ادامه افزود: تكريم قانون اساسي وظيفه همه افراد جامعه است و لذا گسترش و ترويج فرهنگ اين قانون از ضروريات است.

دبير هيئت نظارت بر اجراي قانون اساسي همچنين با بيان اينكه قانون اساسي برگرفته شده از ارزش‌هاي ديني و متكي بر قرآن كريم و كلام رهبر معظم انقلاب است، تصريح كرد: توجه به اين قانون وطيفه همگان است چرا كه از نوعي قداست الهي برخوردار است.

حجازي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه قانون  اساسي بزرگترين ثمره جمهوري اسلامي ايران است، اظهار داشت:‌ اگر كسي به انجام اين قانون الهي توجه نكند مانند شخصي است كه خون شهدا را زير پا گذاشته است.

وي افزود: تكريم انسان‌ها و كرامت ذاتي آنها در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان يك اصل شناخته شده كه رعايت اين اصل در اين دولت از ابتداي تشكيل اين هيئت مورد توجه قرار گرفته است.

دبير هيئت نظارت بر اجراي قانون اساسي با بيان اينكه عملكرد و تمام گزارش‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي كشور بايد براساس قانون اساسي تنظيم شود، گفت: همه مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي بايد گزارشات خود را در چارچوب قانون اساسي در معرض ديد و قضاوت مردم قرار دهند.

حجازي همچنين خاطر نشان كرد: اگر بخواهيم قانون اساسي را در راستاي تكريم انسان‌ها پيش ببريم بايد آموزش صحيحي را در اين رابطه صورت دهيم، با توجه به نقدهاي موجود در اين رابطه دولت آموزش اين قانون را از يكي از برنامه‌هاي مهم خود اعلام و در راستاي آموزش آن حركت كند.

وي در ادامه با بيان اينكه تشكيل هيئت نظارت بر اجراي قانون اساسي به هيچ عنوان يك موضوع سياسي نيست، عنوان كرد: اين هيئت به دليل اهميت ويژه قانون اساسي در تكريم انسان‌ها و حفظ ارزش‌هاي ديني شكيل شده و به هيچ عنوان سياسي نبوده است.

دبير هيئت نظارت بر اجراي قانون اساسي عنوان كرد: دولت نيز در راستاي ترويج و گسترش اين قانون اولويت‌هايي را همچون تدوين آيين‌نامه و همچنين آموزش قانون اساسي را دنبال مي‌كند.

حجازي در پايان خاطر نشان كرد: از ديگر برنامه‌هاي دولت در ترويج اين قانون در كشور مي‌توان به ايجاد پژوهشگاه قانون اساسي اشاره كرد كه انجام اين موضوع موجب تحول عظيمي در اجراي اين قانون در كشور خواهد شد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار