جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ادغام وزارتخانه‌ها با كارشناسي و دقت نمايندگان مجلس دنبال شود

عضو کميسيون امنيت ملي و رئيس کميته بسيج مجلس گفت: ادغام وزارتخانه‌ها بايد با كارشناسي و دقت نظر ويژه نمايندگان مجلس انجام شود.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران با تأکيد براينکه اگر ادغام وزارت‌خانه‌ها در راستاي کوچک‌سازي دولت و ايجاد وزارتخانه‌هاي جديد چابک و کارآمد باشد، اقدامي مثبت خواهد بود، اظهار داشت: نکته قابل توجه در اين مسئله اين است که بايد رابطه‌اي منطقي بين فعاليت‌هاي وزارتخانه‌هايي که قرار است ادغام شوند، ايجاد شود.

وي افزود: در ادغام وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت تجربه کرديم که بخش تجارت هيچ همخواني با صنعت و معدن ندارد و امروز در بعضي از موارد با مشکلاتي مواجه هستيم.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: براي ادغام‌هاي پيش‌رو  نيز بايد کار کارشناسي، اصولي و منطقي بدون هرگونه شتابزدگي صورت گيرد و با بهره‌گيري از دانش تخصصي، طرح جامع کارشناسي شده را بدون نياز به اصلاحات بعدي، ادامه دهيم.

جوكار افزود: شايد افراد صاحب منصب در رويکرد تصميم‌گيري‌ها موثر باشند که اين مسئله براي جامعه مضر است، کارها بايد با مشورت و نقطه نظرات کارشناسي پيش برود و اجازه ندهيم تصميمات آني به ساختار تشکيلاتي يک وزارتخانه و زيرساخت‌هاي سياسي کشور صدمه بزند.

وي تأکيد کرد: موضع‌گيري دولت، مجلس و احيانا ساير نهادها عليه يکديگر و اعلام نگرش هر يک از قانون اساسي، مشکلات را حل نمي‌کند؛ همه نگاه‌ها بايد به محوريت نظام يعني مقام عظماي ولايت باشد و رفتارها براين مبنا تطبيق داده شود.

رئيس کميته بسيج مجلس يادآور شد: تطبيق رفتار و ادبياتمان با تدابير مقام معظم رهبري و رسيدن به برنامه‌هاي مشترک با اعتقاد و در سايه تعامل، باعث حل صحيح مشکلات و پيشرفت کشور خواهد بود.

جوکار با بيان اينکه داشتن ادعاي ولايت‌مداري بايد در رفتار ما مشهود باشد، اظهار داشت: امروز راهبرد دشمن اختلاف افکني بين مسئولين است و هر فردي به اين اختلافات دامن بزند در زمين دشمن بازي کرده و براي جلوگيري از اجرايي شدن اين توطئه بايد، حول محور ولايت فقيه  تعامل بيشتري با يکديگر داشته باشيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار