عاشوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت راه و ارتباطات هيچ سنخيتي با يكديگر ندارند / وزارت راه و شهرسازي پاسخگوي مطالبات مردم نبوده است

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه هدف از ادغام وزارتخانه‌ها، چابک‌تر شدن دولت بوده است، گفت: وزارت راه، مسکن و شهرسازي نتوانسته مطالبات مردم را پاسخگو باشد، بنابراين محول کردن وظايف جديد به اين وزارتخانه مشکل‌ساز خواهد بود.

 ناصر عاشوري قلعه‌رودخاني نماينده مردم فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تمايل دولت جهت ادغام وزارتخانه‌هاي راه، مسکن و شهرسازي با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شکل‌گيري وزارت امور زير بنايي، گفت: هدف قانون‌گذار از ادغام وزارتخانه‌هاي همگن در قانون برنامه پنجم توسعه،  چابک‌تر‌شدن دولت بود که متاسفانه در حال‌حاضر نه تنها اين وزارتخانه‌ها چابک نيستند بلکه نتوانسته‌اند پاسخگوي مطالبات مردم باشند و به اهدافشان برسند.

وي در ادامه با بيان اينکه وزارت راه، مسکن و شهرسازي وزارتخانه سنگين و كندي است، افزود: با توجه به اين موضوع اگر بخواهيم بار سنگين ديگري که هيچ سنخيتي نيز با اين وزارتخانه ندارد را به آن اضافه کنيم، کار عقلايي انجام نداده‌ايم و به احتمال بسيار مجلس نيز نظر مثبتي به اين ادغام نخواهد داشت.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با تاکيد بر اينکه هدف از ادغام وزارتخانه‌هاي همگن، چابک‌تر و سکب‌تر شدن دولت بوده که اين امر نيز توسط دولت محقق نشده است، تصريح کرد: سوال اينجاست، وزارت راه و شهرسازي که ادغام شدند چقدر توانسته‌اند چابکي که مد‌نظر قانون‌گذار بوده است را اجرا کنند، قطعا اين اتفاق نيفتاده و بخش عمده‌اي از وظايف اين وزارتخانه هنوز روي زمين مانده است، لذا در اين شرايط تعريف کردن وظايف جديدي براي اين وزارتخانه دور از عقلانيت است.

نماينده مردم فومن و شفت با بيان‌اينکه مجلس وظيفه نظارتي دارد گفت: تا دولت لايحه‌اي به مجلس ندهد مجلس نمي‌تواند به اين موضوع ورود کند، ضمن آنكه اين مسئله باز نياز به کار کارشناسي دارد.

وي در خاتمه تاکيد کرد: وزارتخانه‌هاي راه، مسکن و شهرسازي، صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزي  وزارتخانه‌هايي هستند، که حوزه فعاليت و وظايفشان خيلي سنگين است و ديگر نمي‌توان وظايف جديدي به آنها محول کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: لایحه ، ادغام ، وزارتخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار