پور‌ابراهيمي با يادآوري اتمام فرصت دولت در ارائه بودجه سنتواتي کشور به مجلس:

دولت هرچه سريعتر به تعهد قانوني خود عمل کند

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس، با يادآوري اتمام فرصت دولت در ارائه به موقع لايحه بودجه سنواتي کشور به مجلس، گفت: دولت هرچه سريعتر به تعهد قانوني خود عمل کند.

 محمدرضا پورابراهيمي داوراني نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اتمام فرصت قانوني دولت در ارائه لايحه بودجه سنواتي کل کشور به مجلس، گفت: دولت موظف است با رعايت قانون، حداکثر تا 15 آذرماه هر سال بودجه سنواتي کشور را تقديم مجلس کند ولي متاسفانه دولت فعلي بدعت‌هايي را در حوزه اجرايي ايجاد کرده که يک نمونه از اين بدعت‌ها تاخير در ارائه به موقع لايحه بودجه مجلس است.

وي در ادامه با اظهار اميدواري در ارائه هرچه زودتر اين لايحه به مجلس، افزود: مسلما ديرکرد در ارائه لايحه بودجه هم دولت را از لحاظ پيگيري بودجه‌اي خود دچار مشکل مي‌کند و هم مجلس را در شرايط خاص قرار مي‌دهد، چرا که مجلس بايد زمان کافي را براي بررسي کارشناسانه بودجه در اختيار داشته باشد.

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه در سال جاري شرايط متفاوتي از سنوات گذشته در بحث بودجه داريم، اظهار داشت: در بودجه سنوات گذشته تلاش مي‌شد بحث کاهش درآمدهاي ارزي از محل فروش نفت خام مدنظر قرار گيرد که عمدتا اين اتفاق به دليل وابستگي کشور به بودجه نفت کمتر اتفاق افتاد و درصد وابستگي بودجه به نفت کمتر از آني بود که در برنامه‌ريزي‌ها مدنظر قرار داشت.

نماينده مردم کرمان و راور در ادامه تصريح کرد: با اتفاقاتي که در سال جاري در حوزه تحريم‌ها افتاده و شرايط خاصي را براي کشور رقم زده، کاهش ميزان حجمي فروش نفت خام و  همچنين نقل و انتقالات وجوه، شرايطي را فراهم آورده که قطعا دولت بايد اين شرايط را در بودجه لحاظ کند.

وي با بيان اينکه بودجه سال آينده بايد به شکل ويژه‌اي در کميسيون‌هاي تخصصي و کميسيون تلفيق مجلس بررسي شود، گفت: با توجه به شرايط اقتصادي کشور لازم است زمان بيشتري نسبت به بررسي بودجه سنوات گذشته در نظر گرفته شود، لذا انتظار ما اين است که دولت هرچه سريعتر به تعهد خود نسبت به ارائه به موقع لايحه بودجه اقدام کند.

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه علي‌رغم اتمام فرصت قانوني دولت، انتظارمان اين است که لايحه بودجه سنواتي کشور هرچه سريعتر به مجلس تقديم شود، اظهار داشت: فرصت بيشتر اين امکان را به نمايندگان  مي‌دهد که همراهي و پيگيري مستمر و متقابل موضوعات بين دولت و مجلس به وجود آيد، تا ان‌شا‌ءالله يک لايحه‌اي را براي سال آينده تصويب كنيم که هم قابليت اجرايي داشته باشد و هم موضوعات مختلف را در بر بگيرد.

گفتني است؛ طبق آئين‌نامه داخلي مجلس، دولت موظف است لايحه بودجه سنواتي كشور حداكثر تا 15 آذر‌ماه هر سال تقديم مجلس كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بودجه ، مجلس ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار