شهر " آگیاراگو" در شمال نیجریه هفته گذشته شاهد حمله گروهی آشوب طلب بوده است که بر اثر آن 10 نفر کشته و 50 خانه و مغازه نیز در آتش سوختند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کشور نیجریه محل زندگی گروه های بزرگی از مسلمانان و مسیحیان است که سالهای زیادی را با صلح در کنار یکدیگر زندگی کردند اما در سالهای اخیر درگیری های داخلی باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در این کشور آفریقایی شده است. مسلمانان و مسیحیان به ترتیب 55 و 40 درصد از جمعیت 140 میلیونی کشور نیجریه را تشکیل می دهند.

در چندین سال اخیر گروه های مذهبی اسلامی و مسیحی توسط تعدادی از گروه های تندرو در این کشور مورد حمله قرار گرفته اند که به کشته، مجروح و آوره شدن افراد زیادی منجر شده است. یکی از این گروه ها که به نام اسلام در این منطقه فعالیت دارد گروه "بوکو حرام" نام دارد و دارای تفکرات سلفی و وهابی بوده و بنا بر شواهد با بعضی از گروه های تروریستی مثل القاعده در آفریقا ارتباط دارد.

این گروه در سالهای اخیر در چندین مورد متعدد به کلیساها و گروه های مسیحی حمله کرده است که موجب بروز حرکات تلافی جویانه توسط بخشی از مسیحیان و آسیب رسیدن به مسلمانان شده است. با این وجود و به منظور آرام کردن شرایط موجود و کاهش جو تشنج بین ادیان در این کشور، برخی گروه های اسلامی به کمک مردم مسیحی آسیب دیده در این درگیری ها رفته است.

شهر " آگیاراگو" در شمال نیجریه هفته گذشته شاهد حمله گروهی آشوب طلب بوده است که بر اثر آن 10 نفر کشته و 50 خانه و مغازه نیز در آتش سوختند. بعد از این حمله گروه های اسلامی به این شهر رفته و به پرپایی چادرهایی برای کمک به حادثه دیدگان اقدام کردند.

کمک های این گروه اسلامی با استقبال گسترده مردم مسیحی در منطقه رو به رو شده است و مسئولان کلیسای محلی نیز با انتشار اطلاعیه هایی اعلام کرده اند که تحت تاثیر کمکهای این گروه اسلامی قرار گرفته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار