معترضان کويتي براي سومين شب متوالي تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شاهدان و فعالان کویتی گفتند: هزاران کویتی چهارشنبه شب برای سومین شب متوالی برای انحلال پارلمان جدید این کشور تظاهرات کردند.
شاهدان گفتند: این تظاهرات دستکم در هفت منطقه حومه‌ای عمدتا قبیله‌ای نشین برگزار شد و پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و نارنجک بی‌ حس کننده استفاده کرد.
معترضان از روز دوشنبه تظاهرات شبانه‌ای را برگزار کرده‌اند و فعالان می‌گویند در این تظاهرات ده‌ها تن دستگیر شده و برخی در درگیری با پلیس مجروح شده‌اند.
مخالفان کویتی انتخابات روز شنبه را تحریم کردند و تمام 50 کرسی پارلمان توسط نامزدهای طرفدار دولت تصاحب شد.
مخالفان اسلام گرا، ملی گرا و لیبرال در اعتراض به اصلاح قانون انتخابات که به گفته مخالفان، دولت را قادر به کنترل نتیجه انتخابات می‌کند، انتخابات پارلمانی را تحریم کردند.
پس از آنکه دولت کویت دو روز پیش طبق قانون اساسی استعفا داد، شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت روز چهارشنبه از شیخ جابر مبارک الصباح نخست وزیر در حال کناره گیری خواست یک کابینه جدید تشکیل دهد.
چهره‌های مخالف عهد کرده‌اند که تا زمان انحلال پارلمان جدید و لغو متمم قانون انتخابات، به اعتراض ادامه خواهند داد.
مخالفان همچنین قصد دارند روز شنبه یک تظاهرات بزرگ برگزار کنند. کویت از اواسط سال 2006 گرفتار اختلافات سیاسی بین دولت و مجلس و دولت بوده است.
برچسب ها: کویت ، سومین ، اعتراض ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار