معاون قضايي رئيس كل دادگستري تهران با اشاره به طرح پيشخوان قضايي اعاده شده به مجلس گفت: اجرای این طرح موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی می‌شود.

حميدرضا آدابي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح پيشخوان قضايي اعاده شده به مجلس اظهار داشت: اجرای این طرح موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی می‌شود.

وي افزود: در طرح پیشخوان قضایی بعضی از جرایم که قابلیت برون‌سپاری از دستگاه قضایی را دارد به این پیشخوان‌هاسپرده و در نتيجه كاهش ورودي پرونده‌ها را به مراجع قضايي دادگستري خواهيم داشت.

معاون قضايي رئيس كل دادگستري استان تهران در رابطه با اقدامات پيشخوان‌هاي قضايي اينگونه بيان كرد: ارايه و پيگيري شکواييه، پيگيري دادخواست و اظهار نامه و لايحه، محاسبه هزينه، دريافت خلاصه پرونده، راهنمايي براي تشخيص مرجع صالح قضايي، اطلاع رساني درباره کارشناسان و وکلا و صلاحيت آنان و پيگيري انتشار آگهي از خدماتي است که در اين دفاتر به مردم ارائه خواهد شد.

آدابي تصريح كرد: اگر تمامي مراحل دادرسي با تاريخ آن در اين سمانه قرار گيرد، سرعت رسيدگي به پرونده‌ها بيشتر شده و قاعدتا اطلاعات به طور دقيق‌تري در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

مدير كل ثبت اسناد و املاك كشور خاطرنشان كرد: تشکیل پیشخوان‌های قضایی، حاکمیت قوه قضائیه را نقض نمی‌کند و در راستاي مقاصد قوه قضاييه به رسيدگي پرونده‌ها كمك خواهد كرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار