بايد براساس همه ظرفيت هاي توليدي و اقتصادي کشور به دنبال گسترش نظام اقتصادي پويا و توانمند باشيم.

وحيد شقاقي عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني در راستاي توانمندسازي بخش توليد و حرکت به سمت نظام اقتصادي پويا و مردمي است.

وي با بيان اينکه بايد بسترهاي لازم را براي مشارکت مردم در بخش توليد و سرمايه گذاري و مشارکت آنها فراهم کنيم گفت: با شکوفايي توليد بسياري از مشکلات توليدي از بين مي رود.

شقاقي افزود: بايد فضاي کسب و کار و توليد را براي ارتقاء رقابت پذيري بنگاه هاي توليد داخلي با رقباي خارجي فراهم کنيم و تسهيلاتي را ايجاد کنيم که توليدکنندگان داخلي ما بتوانند در کنار ارتقاي بهره وري و مديريت خود کيفيت کالاهاي خود را در بازارهاي جهاني عرضه کنند.

وي تاکيد کرد: ارتقاء و توانمندسازي بنگاه هاي توليدي منجر به افزايش کيفيت کالاهاي توليدي خواهد شد و در اين صورت توليدکنندگان ديگر دغدغه اي براي رقابت با کالاهاي خراجي نخواهند داشت.

وي خاطرنشان کرد: يکي از دلايل گرايش مصرف کنندگان به مصرف کالاي وارداتي قيمت کمتر و کيفيت بيشتر است.

شقاقي تصريح کرد: حمايت از بنگاه هاي توليدي در ارتقاء مديريت، ارايه تسهيلات، ايجاد فضاي کسب و کار، امنيت، آموزش و کنترل نوسانات اقتصادي از جمله مشوق هاي موثر توليدکنندگان به سمت رقابت با کالاهاي وارداتي است.

وي در پايان گفت: با توانمندسازي و مديريت بهينه بخش توليد مي توانيم بسياري از کالاها را در داخل کشور توليد کنيم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار