عصر امروز (یکشنبه 19 آذرماه) دو فیلم مستند "زوران" ساخته "محمدرضا حاجی غلامی" و "زگفتار دهقان" به کارگردانی «حمید جعفری»، در سالن "سینماحقیقت" مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روی پرده رفته رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ این فیلم ها در دومین روز از مجموعه نمایش های «شب ستاره ها» ویژه مرور آثار مستند برگزیده ی ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش عمومی درخواهند آمد که این برنامه به مدت چهار هفته و تا روز 13 دی ماه، در سالن سینماحقیقت این «مرکز» برپا خواهد بود.
بر پایه این گزارش، پس از نمایش فیلم های یادشده هم جلسه نقد و بررسی آن، با حضور شاهین شجری کهن (مجری-کارشناس)، محمدرضا حاجی غلامی و حمید جعفری (کارگردانها) و امیر پوریا (منتقد سینما) برگزار خواهد شد.
مستند «زوران» به تاریخ شکل گیری ورزش زورخانه ای در ایران و هویت آن در کرمانشاه می پردازد و مستند «زگفتار دهقان» هم نگاهی به تاثیر و نفوذ شاهنامه و شاهنامه خوانی در بین مردمان عادی و عامی دارد.
عصر فردا (دوشنبه 20 آذر) نیز فیلم 1030(ایمان تحسین زاده) به نمایش عمومی درآمده و با حضور علی اصغر کشانی و طهماسب صلح جو، مورد نقد و بررسی قرار می گیرند.
بر اساس اين گزارش؛ برنامه زمانی نمایش این فیلم ها که همه روزه (بجز روزهای پنجشنبه و جمعه) و به مدت چهار هفته، در سالن سینماحقیقت برپا می گردد، از ساعت16:30 لغایت 18 است و جلسات نقد و بررسی هم طی ساعات 18:15 تا 19:45 برگزار می گردد.
گفتنی است؛ شرکت در این «برنامه» برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند طبق برنامه زمانی اعلام شده، همه روزه به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند./ص
برچسب ها: سینما ، اکران ، حقیقت ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.