قائم مقام وزیر صنعت در امور کسب و کار از تقسیم بندی 3 گروه کالایی در تنظیم بازار و بازرسی جدی در گروه کالاهای اساسی و نهاده های تولید خبر داد.

مسعود موحدي درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،با بیان اینکه بازرسي از كالاها در 3 گروه کالایی انجام می گیرد ، افزود: در گروه يك كالايي كه كالاهاي ضروري و نهاده های تولید هستند بازرسی ها به طور مستمر و جدی است و مباحث مربوط به قیمت گذاری ، رصد موجودی و رصد توزیع و عرضه در بازار به طور کنترل می شود.

وی اظهار داشت: ارزش این گروه از کالاهای اساسی که ارز مرجع در آنها به کار رفته ،حدود 21 درصد از سهم کل هزینه خانوار ، 36 درصد از سهم هزینه های کالایی خانوار و 75 درصد از سهم هزینه های خوراکی خانوار است، بنابراین بازرسی و کنترل این گروه کالایی اهمیت ویژه ای دارد.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد:گروه دوم کالاها که جزو کالاهای صنعتی هستند که موردنیاز مردم بوده و یا ماده اولیه تولید محسوب می شوند که بازرسی و نظارت در این بخش به تشكل ها سپرده شده است.

موحدی گفت:در مورد گروه سوم که شامل سایر کالاهای غیر ضروری است، بازرسی ها از طریق خود واحدهای تولیدی با همکاری سازمان های صنعت و معدن و تجارت استان ها انجام می گیرد.

وي با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته بين سازمان حمايت و سازمان تعزيرات گفت : بازرسي ها بايد منجر به كشف تخلف و صدور احكام بازدارنده شوند و ما نيز پيگير هستيم كه زمان براي انجام رسيدگي كوتاهتر و قاطع تر شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار