رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و كمك‌های اقتصادی و فنی ایران بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه گذاری خارجی در ایران تاكید كرد.

علی فکری  رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و كمك‌های اقتصادی و فنی ایران  در برنامه روی خط رادیو اقتصاد بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه سرمایه گذاری خارجی در ایران تاكید كرد گفت: میزان جذب سرمایه خارجی در طول سه سال گذشته به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده است  و به معنی این نیست که ما اکنون به شرایط مطلوب رسیده ایم.

وی  با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته شاهد آن هستیم که ظرفیت‌های اقتصادی ایران بسیار حائز اهمیت است، باید شرایطی فراهم کنیم که جذب سرمایه خارجی روند رو به رشدی داشته باشد گفت: طبق آمارها و ارزیابی های صورت گرفته میزان سرمایه گذاری خارجی طی سه سال گذشته رشد ۲برابری داشته است که باید این میزان افزایش یابد.

فکری اظهار کرد: باید از طریق برنامه ریزی صحیح  به گونه ای  ظرفیت های  ایران را شناسایی  کنیم که از طریق  آن بتوانیم سرمایه خارجی را جذب کنیم و  از سوی دیگر باید عواملی که به این حوزه کمک می‌کند را هم شناسایی کنیم که از طریق  آن ما بتوانیم عوامل رشد را تامین کنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و كمك‌های اقتصادی و فنی ایران بیان کرد: ما رابطه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را داریم و ما باید توجه داشته باشیم که در مورد کشوری صحبت میکنیم که یک موقعیت خاص راهبردی و امتیازات ویژه دارد که بسیاری از سرمایه گذاران را ترغیب می‌کند که در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

او اظهار کرد: عمده سرمایه گذاری های آب آن از جنس سرمایه گذاری های راهبردی است. ما وقتی توانستیم راهبرد کلان کشور را توسعه دهیم به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی دوبرابری حرکت کردیم‌. ما باید زمینه های سرمایه گذاری داخلی را فراهم کنیم و شرایط را بهبود دهیم. 

خبرنگار:محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار