یک استاد دانشگاه گفت: پس از وقوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، هم اکنون نقش اساتید دانشگاه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مصطفی ملکوتیان با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها در هر کشوری دو وظیفه کلی را برعهده دارند، اظهار داشت: انتقال دانش و انتقال ارزش ها از مهمترین وظایف اساتید دانشگاه هاست.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که وظیفه یک استاد دانشگاه فقط تدریس مفاهیم کلی نیست، ادامه داد: برخی مواقع اساتید دانشگاه با رفتارهایشان می توانند بسیاری از مفاهیم متعالی را به دانشجویان یاد دهند که نمونه آن در روند بیداری اسلامی اخیر رخ داده است.

ملکوتیان با تاکید بر اینکه نمی توان نقش دانشگاه و اساتید دانشگاه را در روند بیردای اسلامی اخیر نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: انتقال پیام و فرهنگ بیداری اسلامی به میان توده مردم یکی از مهمترین اقدامات اساتید دانشگاه بوده و هست.

وی با اشاره به نقش مرجعیت اساتید دانشگاه برای قشر عظیمی از مردم در جریان انقلاب ها و خیزش ها، گفت: در جوامع اسلامی، اساتید مسلمان دانشگاه ها از دو جنبه دانشگاهی و اسلامی مورد حمایت مردم قرار می گیرند و این می تواند وزنه اساتید دانشگاه در معادلات اجتماعی و سیاسی را پررنگ تر کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وقوع بیداری اسلامی برای اساتید دانشگاه در آغاز راه خود قرار دارد، گفت: از این پس انقلاب ها به تئوری و هدایت نیاز دارند و چه کسی بهتر از اساتید دانشگاه می تواند این وظیفه را بر عهده گیرد.

ملکوتیان همچنین به لزوم آسیب شناسی روند حرکت بیداری اسلامی در هر کشور به فراخور وضعیت خود اشاره و خاطرنشان کرد: این حرکت ها به بازشناسی نیاز دارند چون هیچ اقدامی در دنیا نیست که کامل باشد، بنابراین اساتید دانشگاه در این مرحله هم می توانند به کمک کشورها بیایند.

وی همچنین اجلاس تهران را اقدامی مهم برای آسیب شناسی و بازشناسی انقلابهای اخیر خواند و گفت: جمع شدن اساتید مسلمان از دانشگاه های مختلف دنیا در یک نقطه و تبادل اطلاعات و نظر آنها با یکدیگر باعث هم افزایی شده و می تواند تجارب مختلف را در این زمینه به اشتراک بگذارد.

این استاد دانشگاه در پایان با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این اجلاس، خاطرنشان کرد: محور قرار گفتن ایران برای این اجلاس به دلیل داشتن تجربه های عملی و تئوری بسیار مفید است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار