رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تمام شهرستان‌های کرمانشاه را امری ضروری عنوان کرد.

به گزارش گروه استان ههاي باشگاه خبرنگاران ، جهانگیر شاهمرادی در نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران حوزه ستادی با رؤسای اداره‌های صنعت‌، معدن و تجارت شهرستان‌های تابعه استان کرمانشاه اظهار داشت: اداره صنعت‌، معدن و تجارت در شهرستان‌ها از اداره‌های مهم و شاخص هستند و باید مدیر آن نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد و بتواند در تصمیم‌گیری‌های حوزه‌های اقتصادی سهیم باشد.

وی ادامه داد: مدیر اداره شهرستان باید اطلاعات کاملی در مورد واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان داشته باشد تا بتواند در این رابطه برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد‌.

شاهمرادی در ادامه به توضیحاتی درباره حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بازرگانی داخلی پرداخت و در مورد بسته حمایتی اصناف توضیحاتی ارائه کرد و افزود: بسته حمایتی اصناف می‌تواند تأثیر زیادی در بحث ثبات اشتغال داشته باشد بنابراین در اعطای تسهیلات در همه شهرستان‌ها باید پرونده‌ها با دقت بررسی شود و بدون ایجاد هر گونه محدویتی، تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند‌.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمانشاه در حوزه بازرگانی خارجی به مشکلات پیش‌روی تجار و بازرگانان و نیز بازارچه‌های مرزی اشاره کرد و گفت‌: این مشکلات به‌صورت مدون در کارگروه توسعه صادرات استان در حال بررسی بوده و این مشکلات به‌زودی مرتفع خواهد شد‌. 

وی در حوزه بازرسی و نظارت نیز به فعال‌سازی کمیته قاچاق‌، اجرای طرح شبنم‌، بازدید و بازرسی و نظارت بر واحدهای صنعتی اشاره کرد و در ادامه بر لزوم تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تمام شهرستان‌ها خبر داد‌.

شاهمرادی افزود‌: جوازهای تأسیسی که صادر شده و مدت سه سال از آن گذشته باشد وهمچنین فقط 10 درصد کمتر پیشرفت فیزیکی داشته باشد جواز آن به صورت سیستماتیک ابطال خواهد شد و اگر از مدت صدور جواز تأسیس 6 ماه گذشته باشد و گزارشی از طرح مذکور به این سازمان ارائه نشود بعد از آن شناسه کسب و کار آن غیرفعال شده و هیچ مزایا و خدماتی به آن واحد تعلق نخواهد گرفت‌.

گفتنی است، بازدید از واحدهای صنعتی و تهیه گزارش از آنها، اطلاع‌رسانی عمومی، اختصاص سوخت به واحدها، بررسی وضعیت واحدها از نظر فعالیت‌، تأیید و به‌روزرسانی وضعیت واحدها از عمده مواردی بود که رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمانشاه در حوزه صنعت عنوان کرد./ج1

 

برچسب ها: اصناف ، صنعت ، بازرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.