امير مهدي زاده عنوان موفق ترين کاراته کاي قمي در رده بندي فدراسيون جهاني را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم وبه نقل از پایگاه اینترنتی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، بعد از پايان مسابقات کاراته قهرماني جهان در کشور فرانسه که به مقام پنجمي ايران و درخشش تنها نماينده اعزامي قم انجاميد، چهار کاراته کاي ايراني در جمع بهترين‌هاي جهان قرار گرفتند که يکي از آنها نماينده شايسته قم يعني امير مهدي‌زاده بود.
اين رده‌بندي بر اساس نتايج کاراته کاها در مسابقات دو سال اخير صورت گرفته است که نفر اول رقابت‌هاي جهاني پاريس در کشور فرانسه و نفر دوم مرحله چهارم ليگ جهاني در کشور ترکيه يعني امير مهدي زاده در وزن منهاي 60 کيلوگرم در رده پنجم رده بندي جهاني ايستاد.
بر اساس اعلام سايت فدراسيون جهاني، رنکينگ کاراته کاهاي جهان در اوزان پنجگانه و کاتاي انفرداي در حالي اعلام شد که در وزن منهاي 67 کيلوگرم جايي که امير مهدي زاده کاراته کاي شايسته قمي حضور دارد، رقباي وي از کشورهاي ايتاليا، برزيل، ليتواني و فرانسه موفق به کسب رتبه هاي اول تا چهارم رده بندي جهاني شده اند.
در اين وزن ميشل لوئيچي از ايتاليا با 2332 امتياز، داگلاس سانتوز از برزيل با 2220 امتياز، کالويس کالينز از ليتواني با 1984 امتياز، جان لوپز از فرانسه با 1827 امتياز و امير مهدي‌‎زاده از ايران با 1734امتياز اول تا پنجم هستند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.