باقري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اطاله دادرسي با اجراي طرح پيشخوان قضايي كاسته مي‌شود

معاون نظارت و بازرسي شوراي حل اختلاف گفت: ارايه و پيگيري شکواييه، پيگيري دادخواست و اظهار نامه و لايحه، محاسبه هزينه، دريافت خلاصه پرونده در اين دفاتر ارائه مي‌شود كه قظعا سرعت رسيدگي به پروند‌ها بالاتر مي‌رود.

باقري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح تشكيل پيشخوان قضايي اظهار داشت: این طرح قرار است در ابتدا با ارائه ۱۵ خدمت قضایی از جمله ثبت شکایات به شهروندان آغاز به کار کند كه با همکاری مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه و کانون سردفتران اجرا می‌شود.

وي افزود: اجرای این طرح قطعا موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی می‌شود.

معاون بازرسي و نظارت شوراي حل اختلاف تهران با بيان اينكه دفاتر پيشخوان قضايي مانند دفاتر پيشخوان دولت است، گفت: با اجراي اين طرح کسانی که نیازمند به خدمات قضایی هستند، بدون مراجعه به دستگاه قضایی، به آنها این امکان را بدهیم که بتوانند از مقصد مورد نظر و محل مورد نظر این خدمات را تحویل بگیرند و مجبور به مراجعه به محاکم قضایی نباشند.

باقري طرح تشكيل پيشخوان قضايي را مناسب دانست و تصريح كرد: ارايه و پيگيري شکواييه، پيگيري دادخواست و اظهار نامه و لايحه، محاسبه هزينه، دريافت خلاصه پرونده در اين دفاتر ارائه مي‌شود كه قظعا سرعت رسيدگي به پروند‌ها بالاتر مي‌رود.

گفتني است؛ طرح تاسيس پيشخوان قضايي در جلسه علني روز91/8/14 اعلام وصول و به امضاي 18 نفر از نمايندگان محترم رسيده و مشتمل بر 12 ماده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار