برگزاری جشنواره بين المللي فيلم فجر فرصت بسیار خوب و مغتنمی براي تعامل مسئولن و مردم با فعالان سينمايي و دست اندرکاران اين حوزه و در واقع یک ارتباط صمیمی بین همه گروه ها در متن اين اتفاق شكل مي گيرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر؛ فاطمه رهبر در آستانه برگزاري اين رويداد مهم سينمايي بابيان اين مطلب افزود: جشنواره فجر به دليل جايگاه و اهميتش می تواند پا را فراتر بگذارد و تعامل بین المللی بین کشورهای منطقه بويژه، هنرمندان کشورهای اسلامی وهمچنین، هنرمندان جهان بوجود بیاورد، چون گاهی در دل همین جشنواره ها آثاری كشف می شود که در سطح بین المللی می تواند تعامل بسیار خوبی ايجاد نمايد و با استفاده از ابزار هنر می توانیم این بسترها را تقویت و گسترش دهیم.
ازديدگاه وي، برگزاری جشنواره های فجر درعرصه های مختلف فیلم، تئاتر، سینما می تواند فوائد مثبتی و تاثيرات گسترده اي را در پي داشته باشد.
رهبر خاطر نشان كرد: همین اندازه که فعالان و دست اندرکاران هنری در تکاپو هستند تا درطی سال فعالیت های خود را به سمتی سوق دهند تا درجشنواره بتوانند نتيجه ارزیابی و داوری مردم، داوران و رسانه ها را ببينند و يا تلاش می کنند تا به عنوان آثار برتر انتخاب شوند، بسیار ارزشمند است و تلاش های بسیاري توسط مسئولین در دوره ها مختلف صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه درست است  ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر متقارن با ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است اما نبايد تنها به این موضوع بسنده کنیم، افزود: آن چیزی که مسلم است برآیند کلی ما از این موضوع است و اينكه در آن افق نهایی تلاشمان در این سمت و سو باشد تا آثاری  که در این زمینه ارائه می کنیم به نوعی در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی وفرامین حضرت امام راحل(ره) و فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری باشد.
 به اعتقاد وي، ديدگاه ها و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و فرمایشات حضرت امام(ره) می تواند الگوهاي خوبي برای تولید کنندگان و عرضه کنندگان آثار هنری باشد و همین طور در دستورالعمل‌ها و اولویت های مسئولین جشنواره های فجر و طبیعی است که می توانیم آثار فاخری را با موضوعات مختلف تولید کنیم.
رهبر تصريح كرد: متاسفانه در برخی از جشنواره هاي هنري مخصوصا  جشنواره های سینمایی و تئاتر بعضا، شاهد آثاری هستیم که هیچ ارتباطی با اهداف نظام و خواسته های مردم ندارد و در نتیجه وقتی این آثار اکران می شود گیشه ها را پر نمی کنند و ضرر و زیان های مالی به تولیدکنندگان این آثار وارد می شود. طبیعی است که وقتی خواسته های مردم اجابت نشود بحث اقتصادی این آثار به مخاطب هم القا می شود.
لازم به ذكر است؛ سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبيري محمدرضا عباسيان برگزار می‏نماید./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.