عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با تاکید بر اینکه براساس قانون اساسی انتخاب رهبری با یک واسطه از سوی مردم انجام می شود گفت: قانون اساسی تحت اشراف حضرت امام(ره) و رای مردم تدوین شده است.

حجت الاسلام ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره ادعاهای منتشر شده در برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مبنی براینکه «ولایت فقیه باید مشروعیت خود را از رای مستقیم مردم بگیرد»، اظهار داشت: قانون اساسی میثاق ملی ماست؛ این قانون تحت اشراف حضرت امام(ره) تدوین شده است و براساس آن رهبری با یک واسطه از طرف مردم انتخاب می‌شوند.

ابراهیمی با بيان اينکه مجلس خبرگان رهبری نيز  با رای مردم شکل می‌گیرد،‌ عنوان کرد:‌ در واقع به وسیله خبرگانی که با آرای مردم انتخاب شده اند، انتخاب رهبر صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: انتخاب رهبری، با یک واسطه از طریق مجلس خبرگان، با دقت بیشتری انجام می‌شود، چرا که همه اعضای آن مجتهد و اسلام‌شناس هستند که با اکثریت آرای مردم انتخاب شده‌اند.

عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با بیان اینکه تعجب می کنم چرا کسانی که مدعی نزدیکی به حضرت امام(ره) هستند، حرف‌هایی خلاف نظر ایشان می‌زنند، گفت: قانون از محضر حضرت امام(ره) رد شده است و مردم نیز به آن رای داده‌اند، بنابراین موضع‌گیری علیه آن پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام ابراهیمی درباره تناقض در رفتار عده‌اي از سیاسیون که ادعای پیروی از روش و منش امام را دارند اما عملکردشان خلاف این ادعا را نشان می‌دهد، گفت: این افراد دچار مشکل هستند و احساس می‌کنند ولایت فقیه باید براساس خواست آنها عمل کند؛ درحالیکه ولایت فقیه بر همه حاکم است نه اینکه افراد بر ولایت فقیه حاکم باشد.

وی درباره این گروه که دچار تناقض در رفتار هستند، افزود: برخی از این افراد در زمان امام(ره) هم روحیه‌شان همین بود اما آن موقع جرات اظهارنظرهای این چنینی در محضر امام(ره) را نداشتند.

عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز همچنین تاکید کرد: ما از جان و دل برای خانواده حضرت امام خمینی(ره) احترام قائل هستیم؛ اما اظهارنظرهایی خلاف نظرات امام(ره) و قانون اساسی از سوی برخی از مدعیان پیروی از خط امام(ره) برای مردم و سیاسیون مورد پذیرش نیست.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار