معاون وزیر راه و شهرسازی از شناسایی 72 هزار هکتار محدوده بافت فرسوده در 471 شهر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مجید کیان پور در حاشیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با بیان این که 72 هزار هکتار محدوده بافت فرسوده در 471 شهر کشور شناسایی شد گفت: از این میزان در حدود 5400 هکتار قبل از سال 89 و در طی سال های 89 و 90 نیز در حدود 1400 هکتار نوسازی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال توانسته ایم با استفاده از سرمایه و نیروی کار ایرانی گام های بلندی در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی برداریم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران عملکرد دولت نهم و دهم در رابطه با احیای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی را تشریح کرد و گفت: بیش از 2 میلیون واحد مسکونی ناپایدار در برابر حوادث غیرمترقبه در بافت های فرسوده شهری وجود دارند که جمعیتی قریب به 10 میلیون نفر در آنها زندگی می کنند.


وی یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته بیش از 190 هزار واحد فرسوده تخریب و به جای آن بیش از 650 واحد ساخته شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: شناسایی و مطالعات توانمند سازی سکونتگاههای غیر رسمی 52250هکتار با جمعیتی بالغ بر 5میلیون و 800 هزار نفر در 76 طرح در دستور کار قرار گرفته است./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار