حجت الاسلام سید 'علی نقی پاكبازی' حدود نیم قرن و از سال 45 تا 91 افتخار شاگردی آیت الله سید 'كرامت الله ملك حسینی' نماینده ولی فقیه در كهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری را داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، پاكبازی با اشاره به برخی ویژگی های اخلاقی و معنوی آیت الله ملك حسینی، گفت: بیان شخصیت برجسته آن مرحوم دشوار بوده و افراد عادی نمی توانند در مورد شخصیت وی آنگونه كه شایسته است صحبت كنند.
وی افزود: آیت الله ملك حسینی عادت ها و ویژگی های منحصر به فردی داشت و علم، تقوا و معنویت آن مرحوم نیز مثال زدنی بود.
پاكبازی بیان كرد: از مهمترین ویژگی های اخلاقی آیت الله ملك حسینی می توان به شجاعت، سخاوت، مردم داری، نظم، پایبندی به ارزش های دینی، بی اعتنایی به مادیات و امور دنیوی، احترام به دیگران و رسیدگی به فقرا اشاره كرد.
وی اظهار كرد: آیت الله ملك حسینی در ولایت ذوب بود و علاقه فراوانی به روحانیون و بویژه طلاب جوان اهل تحقیق و مطالعه داشت و آنان را مورد حمایت معنوی خود قرار می داد.
پاكبازی عنوان كرد: آیت الله ملك حسینی در ادعیه و مناجات جزو علمای برجسته محسوب می شد و پیوسته اهل ذكر گفتن و توسل جستن به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بویژه حضرت علی (ع) و ولی عصر (عج) بود.
وی ابراز داشت: آیت الله ملك حسینی ارادت خاصی به مردم كهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب كشور داشت و همواره با بیان ولایتمداری و وفاداری آنان به نظام و انقلاب از مسوولان كشوری درخواست می كرد مردم این استان را مورد حمایت جدی قرار دهند.
پاكبازی افزود: آیت الله ملك حسینی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی بود و در زمان تدریس خود نیز شاگردان مطرحی را تربیت كرد.
حجت الاسلام سید 'علی نقی پاكبازی' متولد 1328 هجری شمسی و اهل روستای 'تلخه زار' از توابع شهرستان كهگیلویه بوده و هم اكنون با 63 سال سن و داشتن تحصیلات حوزوی خارج فقه بازنشسته دستگاه قضایی است و در شیراز سكونت دارد.
وی كه در یك خانواده روحانی رشد و نمو یافته بود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرپرست یك گروه از مبلغان دینی در شیراز بود كه آیت الله ملك حسینی ریاست آن را بر عهده داشت.
پاكبازی در ماه های محرم، صفر و رمضان طلاب و روحانیون را به مناطق مختلف استان فارس شامل مرودشت، بیضا، كوار، ابرج، نورآباد، سروستان و فیروزآباد برای سخنرانی، ترویج احكام اسلامی و تبلیغ برضد رژیم پهلوی اعزام می كرد./س

برچسب ها: نیم ، قرن ، شاگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.