صبح امروز مراسم هفته پژوهش و فناوری با نواختن زنگ پژوهش در مدارس خوزستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، در این مراسم که به طور نمادین در مدرسه حضرت فاطمه ناحیه 2 اهواز با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: هفته پژوهش بهانه‌ای است تا برنامه‌های پژوهشی آموزش و پرورش مورد بازنگری قرار گیرد.

رحمت فلاحی از جمله برنامه‌های هفته پژوهش امسال را رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این سند، به منزله یک نقشه راه در آموزش و پرورش و به عنوان یک سند جامع برمبنای تحقیق و پژوهش تدوین و تصویب شده است و در واقع، مسیر حرکت آموزش و پرورش بر مبنای این سند خواهد بود.

به گفته وی، در تدوین این سند تحول بنیادین از حدود 500 نفر صاحبنظر در حوزه‌های دانشگاه، دانش و پژوهش و آموزش و پرورش  نظر خواهی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: 15 حرکت برای پیشبرد علمی آموزش و پرورش استان در این سند تدوین شده و 131 راهکار برای آنها ارائه شده است.

فلاحی اضافه کرد: راهبرد شماره 6 مربوط به تحقیق و پژوهش است که هدف آن گسترش فرهنگ پژوهش بوده و برای آن 11 راهکار تصویب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال معلم و دانش‌آموز پژوهنده است، گفت: کار آموزش و پرورش، پژوهش است و اگر ما مراسمی را با عنوان هفته پژوهش برگزار می‌کنیم به این معناست که زیربنای  پژوهش را باید در آموزش و پرورش جست‌وجو کرد.

وی یادآوری کرد: اگر بخواهیم کاری مفید و تاثیر گذار انجام دهیم این کار باید پشتوانه علمی داشته باشد و لازمه پشتوانه علمی، تحقیق و پژوهش است.

فلاحی با بیان اینکه گام‌های مفیدی در زمینه تحقیق و پژوهش برداشته شده است عنوان کرد: در آموزش و پرورش در زمینه پژوهش در سال جاری 18 درصد رشد حاصل شده است که البته امیدواریم افزایش یابد و براساس سند تحول بنیادین، برای فعالیت‌های پژوهشی برنامه‌ریزی کنیم.

وی تجلیل از پژوهشگران شامل معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان را از جمله برنامه‌های هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه‌هایی در مدارس مناطق و استان اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان اظهار داشت: امیدوارم معلمان و دانش‌آموزان، پژوهش را باور کنند و کار را بر این اساس به پیش ببرند.

  25 آذر روز ملی پژوهش در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده و امسال از 25 تا 30 آذرماه به عنوان هفته پژوهش و فناوری نام نهاده شده است./ج1

برچسب ها: خوزستان ، مدارس ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.